• Madde01

89:or som är gravida! :)

minjalin skrev 2012-01-14 12:32:41 följande:
    Kl 07.12 föddes vår Elias. Han vägde 3630 g och var 50 cm lång. Jag vaknade 03.30 i natt av riktiga värkar och hade då läckt vatten 1 dygn. Vi åkte in och jag var nästan 4 cm öppen och mjuk. Kl 07.00 kom en bm och löste av och då var jag knappt öppen 6 cm. Sen öppnade jag mig 4 cm och krystade ut honom på 12 min och den smärtan går inte att beskriva. 1,5 krystvärk och bm han inte ens få på sig förkläde vi mår bara bra och jag är mycket piggare än förra gången

Grattis så mega jätte mycket

Gick jäkligt snabbt denna gången alltså, härligt
    Har ni kommit hem nu eller?

• Madde01
    minjalin skrev 2012-01-16 15:38:02 följande:
    Ja lite för fort men det blev bra ändå ja vi kom hem igår så nu går vi bara här hemma och myser hela familjen
    Vad härligt
    Tycker storebror det är kul?
  • Madde01
    Leia- Vilken sötnos!!! Shit vad jag längtar, är han snäll och så då? Låter er sova?
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-17 18:25:59 följande:
    Tack jodå han har en period på natten när han har svårt att komma till ro och han har lite knip ibland men annars är han jättesnäll. Sån var Leon också första 2 veckorna, sen kom koliken :-P
    Okej, aaha. Så Leon hade kolik? man får tro på att det blir lättare med nästa bebis om första hade kolik Julius har alltid varit ett så lätt barn, så jag får tänka om istället att det blir kämpigare denna gången

Sen har man ju hört om "tvåbarnschocken" får se om det verkligen är så illa som dom flesta säger
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-17 18:48:35 följande:
    Ja jag hoppas verkligen vi slipper kolik den här gången! Ja du jag kan säga att jag är glad att Gustaf är hemma första 5 veckorna så hoppas jag Leon hinner vänja sig och att man kommit in i det blir spännande att se vad ni får för bebis denna gång
    Ja det ä väl kanon att han kunde göra så Så är det ju allihopa ett bra tag, tror det blir mera trots om den "äldsta" känner sig bortglömd.. Men Julius har ju blivit extremt mammig nu på senaste. Visade Leon något av det när du var gravid? Känns som att Julius känner på sig att han inte kommer få ha "mamma" i fred sen ..
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-17 20:41:29 följande:
    Jo han var lite mer mammig i slutet, men samtidigt hör det ju till åldern också så svårt att veta hur mycket av det som berodde på grav. Säkert en kombination
    Jo det kan det ju göra Men nu har han vart ledig med sin pappa den här veckan, så han har inte varit så extremt mammig när jag kommit hem som han brukar vara , så det känns väldigt skönt måste jag säga.. Vill ju inte han ska känna sig "bortvald" sen eller vad man ska säga..
  • Madde01
    fair skrev 2012-01-19 18:14:25 följande:
    04.31 föddes Stella. 3635g och 51cm lång. Allt gick jättebra! Vi blir kvar på bb till i morgon då jag har för högt blodtryck.
    åh, grattis vad kul
  • Madde01
    Maajsi skrev 2012-01-20 12:21:38 följande:
    Grattis Fair! :) Njuuuut nu

Gaah, jag vill så gärna försöka. En del av mig säger "äsch, skit i proverna. tänk om det går den här gången och att missfallet bara var rena oturen" medan en annan del av mig säger att vi ska vänta :/ Jag blir tokig snart. Vill ju så gärna ha en liten. Sambon säger att det inte spelar någon roll. Som att det svaret hjälpte en något.. suck.

Förstår att det måste vara tufft för dig nu Men det var väl inte så långt kvar tills du skulle få göra dom där proverna? Du kanske kan vänta tills dess? Så vet du ju om det är någe "fel" ?

Jobbigt när sambon säger att det inte spelar någon roll heller, vet att min skulle vara precis likadan.

• Madde01

Hur går det för en nyblivna 2barns mammor? inte lika mycket tid att sitta framför fl nu?

• Madde01
    Maajsi- Förstår dig verkligen, har ni bestämt er för hur ni ska göra nu då?

Fair- Jätte fin förlossningsberättelse, och vad SNABBT det fick Hur snabbt gick första förlossningen, vill också ha en snabb förlossning denna gången... Nu längtar man verkligen
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)