minjalin skrev 2011-12-31 10:53:00 följande:
Oj, jo man är så olika. Jag älskar barn men har samtidigt lite dåligt tålamod så jag skulle nog aldrig orka så många barn :p Sen tycker jag det är väldigt tungt att vara gravid, särskilt med småbarn så då får det bli så många år mellan och då känns det som att man är "fast" i småbarnsåren så länge. Man bara börjar om hela tiden. Jag är gärna klar med barnen när jag är 30 :p Hoppas din sambo går med på barn tätt :)
Jag vill plugga till läkarsekreterare och ska söka in nu nästa höst och kommer jag in på första försöket får sambon gå hemma 1 år så får vi leva snålt :) Vad gör du? Jobbar du eller pluggar du?
Jo, precis. Och eftersom jag vill ha många barn så vill jag ha lite tätt så man slipper börja om med småbarnstiden hela tiden. Vi tycker ungefär i samma banor fast vi har tänkt lite olika.
Det låter spännande.
Just nu är jag sjukskriven. Jag jobbar annars som timvikarierande undersköterska. Provade jobba ca en månad efter men jag bröt ihop. Behöver få läka först.
Kommer senare att plugga till sjuksköterska eller socionom. Men det blir efter man varit mammaledig och så beror det självklart på när nästa kommer. Hade velat ha en tredje innan pluggande.