• fair

89:or som är gravida! :)

viplanerar09 skrev 2011-09-14 09:46:45 följande:
    Jo läste på bloggen här att den 29/10 hade jag blodtryck på 136/90 och sista kollen 11/11 hade jag 148/91 och sedan +1 i u.a. Men vi skulle avakta tills den 16/11. Om jag inte kände mig sämre. Jag kände mig inte alls dålig. För jag var ute och gick i skogen med mycket terräng den 12/11. Så jag var inte så himla påverkad av det.

Haha såg även att jag alltid trott att Ossians hjärtljud låg runt 150. Men det var bara första gången och sedan låg det på 140-146 :P Haha så roligt att läsa, så roligt att se att man minns/glömmer så fort! Tur att man har skrivit upp.

Ååhh så mysigt och bra att det gick bra :) Vad hade Thilde för hjärtljud?  
    Oj, ja det är ju ganska högt! Skönt att du hann föda innan det blev värre.

Thildes hjärtljud  låg alltid på 150 eller 140 :)
  • fair

Varit hos BM idag. Allt såg prima ut :)
    bl.tryck 120/60, hb 126, bl.socker 5,0, urin U.a, sf-mått 21cm (de brukar inte mäta så tidigt egentligen) och bebis hjärtljud låg på 142-145slag/min. Står stilla i vikten sen förra veckan. Skönt!

• fair

Fina namn, som ni båda har fastnat för! Jag tycker Nicolina är finaste stavningen, men det måste ju ni som föräldrar avgöra :) det är ju er åsikt son räknas! Vi har spikat Edith, kallar bebis för det när jag är själv :) det har fastnat totalt. Blir jobbigt om hon inte passar i det! :P men vi har inte berättat för nån om det. Har även Max eller Hugo som pojknamn om det mot all förmodan skulle vara en prins som tittar ut :)

• fair
    viplanerar09 skrev 2011-09-21 22:35:29 följande:
    Fair: tack :) och desamma till era namnval :) haha nu har ni ju kollat på UL att det "är" en flicka men jag vet inte varför men min magkänsla säger att det är en liten prins ;) menar inget illa för huvudsaken är att det kommer en frisk och välmående bebis:)

Hur går det för dig? Har du fått något svar från FK om sjukskrivningen och graviditetspenningen?
    Jag har också lite sån känsla, att vi blivit "lurade" eller hur man ska säga :P Men OM det skulle bli en pojke så gör ju inte det något alls, han blir lika älskad! Fast nog är det en liten Edith, det är så självklart på något sätt :D

Ang. sjukskrivning har jag fått svar, men inte gp. Är riktigt orolig för att de ska ha slarvat bort det för jag pratade med min personliga handläggare i måndags? och han sa att det inte kommit in ännu, men att systemet är väldigt segt ibland..... Får hoppas det också blir godkänt! Har ringt VC idag för att be om förlängd sjukskrivning, får se vad som sägs! De skulle ringa efter 16.
    minjalin skrev 2011-09-22 10:42:16 följande:
    Edith passar jättebra ihop med Thilde :) 
    Tack! Jag gillade ju först Esther, men min sambo hatar det namnet och jag diskuterade det med en väninna och då sa hon haft både en Ester och en Edit på sitt gamla jobb. Då fastnade jag direkt, hade aldrig haft en tanke på det namnet innan. Men som sagt, nu är jag fast!
  • fair
    minjalin skrev 2011-09-22 14:02:41 följande:
    Skönt att sjukskrivningen blev godkänd. Är du heltidsjukskriven? Är det för foglossningen? Då ger det mig lite hopp att min också kanske blir det då för den är ju halvtid och för 3 olika saker :p Dock är den fram till förlossningen och det vet jag inte vad dom tycker om.

Kul hur man bara fastnar för ett namn så när man hör det :) Det är som vi och Vintra första gången jag hittade det på en namnlista på nätet när jag väntade Leon. Men det blir nog en liten Elias ;)
    Ja, 100% för foglossning. Har ett enormt krävande och lite farligt jobb, det är jäkligt många tunga lyft dagligen samt en massa lösspringande kor :P Man vill gärna inte gå där med stormagen sen.

När man som minst anar det händer det! Fick hem brevet som jag väntat på, de godkände min GP! 14/11 får jag den :)

Ja, det är skumt. Man fastnar enormt! Tror du det blir en kille? Känns det som så eller?

Viplanerar09: Har du nån känsla än om vad det blir för kön??
  • fair

Jag började tänka på det där med faderskapsbekräftelse, vars var det man gjorde det?

• fair

Jippie! Min sambo har äntligen ändrat tycke ang mitt första favoritnamn, Esther. Har hoppats på det hela tiden men min sambo totalvägrade det först och då accepterade jag Edith mer och mer. Så kanske det blir en Esther ändå :) Jag hoppas! Älskar det namnet :) Även om Edith också är jättefint.

• fair

Viplanerar09: jag förstår att du är nyfiken! Ni har ju till i em på er att bestämma. Det är ju helt upp till var och en! Håller med dig om att Esther ligger bättre i munnen, men än är det ju länge kvar, kanske man lyckas byta helt :P Jag har fått svar ang gp och tidigare sp, men inte nya. Och fp har jag inte hunnit skicka än, skickar nog de papperna imorrn. Hur går det själv? Håller tummarna för er idag!!

• fair

Miapingla: inte faderskapstest, utan faderskapsbekräftelse. Det som är obligatoriskt. Vi var och gjorde det med dottern före hon föddes för att slippa göra det när hon var nyfödd. Vill gärna göra så denna gång också, men hade glömt var man vänder sig :)

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)