89:or som är gravida! :)
Hur gick det med modelleran?
Ja jag kan väl inte säga att det är riktig ischias. Men ibland när jag gått på stan har jag känt lite och det kommer säkert med all säkerhet att kännas värre senare :/
Okej, nä läste det på någon mammablogg. Försökte kolla på FK hemsida men det är som att leta en nål i en höstack. Kanske man måste ställa sig i kö och ringa dit och fråga. Skönt att han sparat och det kan vara riktigt skönt nu när man har två att ta hand om. Dessutom vet man ju aldrig om man får en jobbig förlossning osv. Johan har 45 dagar(De som jobbar åt Svevia fd. vägverket får 6 dagar mer i semester än de flesta jobb. Därför har han så många sparade) sparat så han kan vara hemma riktigt länge om han vill. 5dagar måste han ta ut innan årsskiftet. De får inte spara mer än 40dagar annars får han ut dem i pengar och förlorar på att göra så.
Jo man vill inte ta ut 2 dagar samtidigt, då rycker dagarna fort :/
Jodå, en stund tyckte han det var roligt men jag fick hjälpa honom en del för han kavlar inte tillräckligt hårt och så, men trycka formen kunde han och sen tyckte han det var roligt att bara greja med leran. Men sen tog allt spring i benen över :P
Jag får också nåt ichiasliknande när jag är gravid men det strålar inte ner i hela benet som ichias ska göra utan bara ner i skinkan och nån gång ibland ner till knät, men aldrig till hälen. Men man kan ju få falsk ischias och sånt också. Men strunt samma egentligen vad det heter, ont gör det ju i alla fall :p
Jo vi tänker också så. När Leon föddes var Gustaf hemma 4 veckor och nu blir det ju då 5 och det kan ju vara bra så Leon verkligen får den tid han behöver i början och så. Är vi två finns det ju alltid någon som har tid för honom. Sen vet man ju inte hur man mår efter förlossningen heller som du skriver.
Googlade lite på det med pappadagar nu och det verkar ha varit uppe på förslag från ett par partier flera gånger men inget som har gått igenom än utan hittade artiklar om det från 2008 och så.