• fair

89:or som är gravida! :)

Maajsi: hur har det gått för dig? Gick begravningen bra? Förstår att man inte kommer över en sån sak snabbt, det följer en genom hela livet, men den värsta smärtan kanske hunnit lägga sig? Det är ju så olika beroende på vilken slags person man är. Ang. försöka på nytt så tycker jag absolut att ni ska börja försöka bara ni båda är redo. Det är ju viktigt att man tillåter sig själv att vara lycklig och glädjas trots det som hänt. Jag håller i alla fall tummarna för er!!

• fair

Viplanerar09: Jag hade en liten hormonrand med Thilde, men minns inte när jag fick den. Denna gång har jag inte fått nån än. Fast den kan ju komma senare också :) Rs89: så spännande med rum! Det är så underbart att få se sin bebis :)

• fair

Jag var hos barnmorskan idag v.35+3
    Urin ua, vikt +1kg på två veckor (+9kg totalt), SF 33cm, blodtryck 135/80, bebis hjärtljud ca 142 slag/min och hon ligger VÄLDIGT långt ner. Barnmorskan var tvungen att säkerhetskolla genom att känna inifrån för att försäkra sig om att det var huvudet som sjunkit så mycket. Bebis är fortfarande ruckbar. Ganska spännande, förstår inte hur hon kan ha åkt ner så mycket på bara två veckor....

• fair

Jag tror nästan inte att min bebis kommer stanna i magen till januari.. Har inte haft några sd alls sen jag var in på fl sista gången men igår och idag har dem kommit ganska ofta utan att jag gjort något speciellt. Ingen som gjort ont hittills men ändå. Dessutom har jag varit jättehård i magen senaste veckan men idag är jag lös igen. Jag var lös i magen några dagar innan slemproppen gick förra graviditeten. Det kan ju bara vara nåt jag ätit eller julstress men man vet ju aldrig. Hoppas bara det inte blir på julafton/juldagen iaf! Ursäkta detaljerna förresten....

• fair
    Maajsi skrev 2011-12-22 20:29:57 följande:
    spännande. Ja, kan tänka mig det. Lär ju bli en trevlig julafton annars Tungan ute
    Ingen bebis på jul :P Och förhoppningsvis ingen före nyår heller, fast jag har väldigt många sd idag...
    Maajsi skrev 2011-12-29 11:20:50 följande:
    Barnmorskan ringde i tisdags. Alla provsvar har äntligen kommit. Vi ska dit senare idag. Är så himla nervös.
    Håller tummarna för att allt ska gå bra! {#emotions_dlg.flower}

Jag var hos min barnmorska igår v.37+5:
    Blodtryck: 130/70
    Urin: Ua
    Vikt: +2kg sen förra gången (totalt +11kg)
    Hb: 119
    Socker: 5,1
    SF-mått 35cm
    Bebis hjärtljud ca 143 slag/min
    Bebis har fixerat sig!!!

När jag var gravid med första barnet och var hos barnmorskan på sista besöket i vecka 36+5 så var hon fortfarande ruckbar. 15 dagar senare föddes hon (8 dagar innan BF). Undrar då hur det kommer gå denna gång!

Idag får jag SD så fort jag rör mig, och ibland när jag sitter still också. Men ingen som gjort ont än i alla fall! Så det känns skönt.
  • fair
    Maajsi skrev 2011-12-29 16:29:56 följande:
    Nu har vi varit på återbesök. Det var en himla tur att vi valde att inte göra obduktion för vi fick svar ändå. De hade hittat en massa blodproppar i livmoderkakan och även en ringkromosom som tydligen inte skulle vara där. Dessutom var det bara en slump att den hamnat där. Läkaren sa att det troligtvis var kromosomen som gjorde att livmoderkakan inte fungerade och istället bildade proppar. Han var nästan 45 % för liten. Nu ska vi dit igen den 26e januari för ultra ljud och jag kommer en även få gå på tillväxtultraljud och det under hela graviditeten. Dessutom ska jag få utskrivet trombyl. Känns skönt att man fick svar så man vet vad man ska fokusera på och att man även får hjälp.
    Så skönt att ni fått veta orsaken, hoppas verkligen behandlingen hjälper nu! Ska hålla alla tummar och tår för er! Kramar
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)