• Sessy

Testdag med blastocyst

Hej

Är det någon som vet när man tidigast ska testa med blastocyst, 5 dagars odlat ? Glad

/ S

• Svar på tråden Testdag med blastocyst
  • Maraki73

hej jag har också fått ett 5-dagars insatt och på pappret jag fick av läkaren stod det att man kan testa tidigast 2 veckor efter insättning.

får jag fråga har du några syptom som mensvärk eller så? jag känner som mensvärk som kommer och går och det började idag och insättningen blev i måndags.

lycka till !!!

• Sessy

Maraki73: vad roligt, då är vi ganska lika. Jag hade insättning igår (tisdag), jag har inte känt så mycket mer än att min mage är hård, svullen, uppblåst. Man skulle tro att jag e gravid nu hehe. Har inte känt nått annat ännu ... Känner du med så? När har du testdag? Är detta ditt första försök?

• Maraki73

Sessy: Ja det var roligt att vi är ganska lika. Jag har gjort ett vanligt ivf med hormoner äggutag osv men det lyckades inte och nu är detta mitt andra försök med en 5-dagars blastocyst ur frysen. Det är ett ostimulerat försök. Är detta dit första försök? tar du hormoner som stöd nu? Jag har testdag 6:e juni.

De jag känner just nu är mensvärk som kommer och går under dagen. Morgonen efter insättningen fick jag lite orangeaktig flytning men har inte haft nått mer. undrar om det har med att de var inne dagen innan med katetern elle om det kan vara att ägget fäste ( jag hoppas iallafall). Har du haft nått sånt?

vi får hålla tummarna nu att vi plussar båda två :D

• Vädur 78

På CA är det testdag 16 dagar efter ÄP. Men tjuvtesta går ju alltid att göra tidigare Har hört många som plussat runt RD 7 med blastocyst. Lycka till

♥♥♥
  • Sessy
    Maraki73 skrev 2011-05-25 21:28:08 följande:

Sessy: Ja det var roligt att vi är ganska lika. Jag har gjort ett vanligt ivf med hormoner äggutag osv men det lyckades inte och nu är detta mitt andra försök med en 5-dagars blastocyst ur frysen. Det är ett ostimulerat försök. Är detta dit första försök? tar du hormoner som stöd nu? Jag har testdag 6:e juni.

De jag känner just nu är mensvärk som kommer och går under dagen. Morgonen efter insättningen fick jag lite orangeaktig flytning men har inte haft nått mer. undrar om det har med att de var inne dagen innan med katetern elle om det kan vara att ägget fäste ( jag hoppas iallafall). Har du haft nått sånt?

vi får hålla tummarna nu att vi plussar båda två :D

Okej!
    Ja, det är mitt första försök med ISCI och körde långa metoden, med hormoner och allt. Men det tar jag inte nu längre. Fick ut 17 ägg, 9 omogna, 6/8 befruktade. Blev 2 st blastocyst, en till mig och en till frysen. =)
    Jag har testdag 5 Juni, en dag innan dig då =)
    Var går du någonstans?

Jag har inte känt något alls, mer än att jag är svullen. Har inte fått någon blödning, ingen konstig färg på flytning, känner ingen mensvärk, absolut nothing... kanske inte så bra eller vad tror du... blir nervös nu... läser att alla känner en massa men jag känner ingenting .. =(
    Det kan väl vara en nidblödning du fått eller? Om det inte kommer mer menar jag..
    Jag håller tummarna för dig.

Ja vi måste plussa =) =) =)
  • Sessy
    Vädur 78 skrev 2011-05-26 07:39:48 följande:
    På CA är det testdag 16 dagar efter ÄP. Men tjuvtesta går ju alltid att göra tidigare Har hört många som plussat runt RD 7 med blastocyst. Lycka till
    Okej tack så mycket... Har egentligen 12dagar efter ET. Men tänkte också testa på dag 7-8 ...=)
  • Vickan I

jag har plussat på rd 8 (blev en son) och rd 9 (gravid i v19 nu) med mina blastisar. Ena gången med digitalt och andra med sticka. Då var strecket ganska starkt så hade def gett utslag innan dag 8 också . "Min" klnik sade att blastisar ofta fäster inom första dygnet. Lycka till!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Sessy
    Vickan I skrev 2011-05-26 08:52:33 följande:
    jag har plussat på rd 8 (blev en son) och rd 9 (gravid i v19 nu) med mina blastisar. Ena gången med digitalt och andra med sticka. Då var strecket ganska starkt så hade def gett utslag innan dag 8 också . "Min" klnik sade att blastisar ofta fäster inom första dygnet. Lycka till!
    Okej, känner man alltid när det fäster? Jag har läst att mångabeskriver det som en stickning, men jag har inte känt något och jag är på RD 2. Borde jag vara orolig tror du? .. Alla känner kanske inte något?
  • Sessy
    Vickan I skrev 2011-05-26 08:52:33 följande:
    Förresten ...

Grattis till dina 2 plus =) =) =)
  • Kodjuret

Jag tjuvtestade på dag 9 och fick ett starkt plus :) Nu är tösen 6 månader :)

Svar på tråden Testdag med blastocyst