Testdag med blastocyst
Hej
Är det någon som vet när man tidigast ska testa med blastocyst, 5 dagars odlat ?
/ S
Hej
Är det någon som vet när man tidigast ska testa med blastocyst, 5 dagars odlat ?
/ S
Maraki73: vad roligt, då är vi ganska lika. Jag hade insättning igår (tisdag), jag har inte känt så mycket mer än att min mage är hård, svullen, uppblåst. Man skulle tro att jag e gravid nu hehe. Har inte känt nått annat ännu ... Känner du med så? När har du testdag? Är detta ditt första försök?
Sessy: Ja det var roligt att vi är ganska lika. Jag har gjort ett vanligt ivf med hormoner äggutag osv men det lyckades inte och nu är detta mitt andra försök med en 5-dagars blastocyst ur frysen. Det är ett ostimulerat försök. Är detta dit första försök? tar du hormoner som stöd nu? Jag har testdag 6:e juni.
De jag känner just nu är mensvärk som kommer och går under dagen. Morgonen efter insättningen fick jag lite orangeaktig flytning men har inte haft nått mer. undrar om det har med att de var inne dagen innan med katetern elle om det kan vara att ägget fäste ( jag hoppas iallafall). Har du haft nått sånt?
vi får hålla tummarna nu att vi plussar båda två :D
Hej.
Mitt första försök var ivf med den korta metoden. Nu har jag fått tillbaka en upptinad blastocyst. Har ett kvar i frysen. Jag går på ivf-kliniken i Göteborg, du då?
Jag hoppas att det var en nidblödning, men jag trodde att den skulle vara blodig men det jag hade var bara lite orange typ så jag vet inte. man hoppas ju hela tiden.
Det är jobbigt att läsa om folk som har kännt en massa och det visat att de var gravida medans en annan inte känner nått så jag förstår att du blir ledsen över det, det blir jag med. Det är jobbigt att vänta.... ska nog testa lite tidigare runt rd 7 eller 8 nu är jag på rd3.
lycka till !!!!
Nu senaste försöket med 5 dagars Blasto testade jag första gången RD1 bara för att försäkra mig om att ÄLsprutan gått ur kroppen. Det hade den, fick fint minus den dagen. Tjuvtestade sedan första gången RD6 och fick svagt svagt svagt streck som sedan blev bara starkare. Är i Graviditetsvecka 13 (12+0) idag!
Håller tummarna för er!!!
jag tjuvtestade igår på RD 6 och fick plus på båda testen, Testade i morse på RD 7 och fick ett streck där med. SÅ alltså tre positiva. Det är 13-14 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan. Vad tror ni???
tack .. nu är jag säker... pratade med barnmorskan och hon tyckte jag kunde lita på testet ... :D .. tog ett till idag .. sånt som visar hur många veckor... 3-4 veckor =)
Är det någon som vet hur man räknar vilken vecka man är i, eftersom det är ivf och med blastocyst?
Okej Tack så mycket =) Ska irnga till Kliniken idag och få veta nnästa steg, får väl en tid då antaligen =)
Någon som vet om man kan få enäggs tvillingar när man satt tillbaka ett ägg, som blastocyst? ...
Kelsson: tack för svaret. Då borde det vara ännu större risk
Fortsättning haha
Om man dessutom har det i familjen, min mamma är enäggstvilling. Vi får se sen haha men man borde väl kunna se det på ultraljud V8 då eller va tror u
Kelsson: spelar ingen roll, lika glad vilket som men det e klart det hade varit kul med
Tvillingar :)