• Sessy

Testdag med blastocyst

Hej

Är det någon som vet när man tidigast ska testa med blastocyst, 5 dagars odlat ? Glad

/ S

• Svar på tråden Testdag med blastocyst
  • Sessy

tack .. nu är jag säker... pratade med barnmorskan och hon tyckte jag kunde lita på testet ... :D .. tog ett till idag .. sånt som visar hur många veckor... 3-4 veckor =)

• Sessy

Är det någon som vet hur man räknar vilken vecka man är i, eftersom det är ivf och med blastocyst?

• Vädur 78
    Sessy skrev 2011-06-01 09:25:40 följande:
    Är det någon som vet hur man räknar vilken vecka man är i, eftersom det är ivf och med blastocyst?
    Du räknar ÄP som v 2+0
    ♥♥♥
  • Sessy
    Vädur 78 skrev 2011-06-01 09:33:32 följande:
    Du räknar ÄP som v 2+0
    Tack så mycket. då skulle jag vara vecka 4 imorgon =)
  • Kelsson1

Sessy: Finns graviditetsuträknare här på FL som stämmer rätt bra. Vänsterkanten välj Graviditetsverktyg, "Då kommer bebisen". Skriv in ÄP som ÄL datum så blir det rätt (blev för mig åtminstone).

• Sessy
    Kelsson1 skrev 2011-06-01 10:32:18 följande:
    Sessy: Finns graviditetsuträknare här på FL som stämmer rätt bra. Vänsterkanten välj Graviditetsverktyg, "Då kommer bebisen". Skriv in ÄP som ÄL datum så blir det rätt (blev för mig åtminstone).
    OKej tack så mycket =) Enligt den så öär det v4+1 idag. alltså att jag är i 5:e veckan nu...
  • Kelsson1

Sessy: Lita på den, stämde väldigt bra för mig, kliniken flyttade bara BF datumet med en dag för mig efter VUL.

• Vädur 78
    Sessy skrev 2011-06-01 11:08:56 följande:
    OKej tack så mycket =) Enligt den så öär det v4+1 idag. alltså att jag är i 5:e veckan nu...
    Felade en dag på mig här med på familjeliv jämfört med det datum jag fick på kliniken. Men beror på att en del räknar att graviditeten är 39+6 och del räknar 40+0
    ♥♥♥
  • Sessy

Okej Tack så mycket =) Ska irnga till Kliniken idag och få veta nnästa steg, får väl en tid då antaligen =)

• Sessy

Någon som vet om man kan få enäggs tvillingar när man satt tillbaka ett ägg, som blastocyst? ...

• Kelsson1

Sessy: Har för mig att det finns en förhöjd risk att få enäggstvillingar när man får tillbaka blastocyst, men hos oss blev det bara en

• K1978
    Maraki73 skrev 2011-05-25 20:08:02 följande:

hej jag har också fått ett 5-dagars insatt och på pappret jag fick av läkaren stod det att man kan testa tidigast 2 veckor efter insättning.

får jag fråga har du några syptom som mensvärk eller så? jag känner som mensvärk som kommer och går och det började idag och insättningen blev i måndags.

lycka till !!!

Hej, jag fick tillbaka en blastocyst i måndags 6/6, idag har jag börjat känna samma som du molande värk i magen som kommer och går, har inte haft några flytningar eller så, är lite spänd och svullen. Funderar på om creonet kan påverka? Har du testat än? Jag hade gärna testat tidigare om jag bara vågar....
  • Sessy

Kelsson: tack för svaret. Då borde det vara ännu större risk

• Sessy

Fortsättning haha

Om man dessutom har det i familjen, min mamma är enäggstvilling. Vi får se sen haha men man borde väl kunna se det på ultraljud V8 då eller va tror u

• Kelsson1

Sessy: Tror nog att de borde se om det var en eller två då. Vilket hoppas du på?

• Vårtur2010

Sessy du ser i v 8 på vul om det är en eller två. Vi var inne förra sommaren hade fått ett 2 dagars tillbaka och det var två små tickande hjärtan på skärmen, tyvärr gick det åt skogen men svaret på din fråga är ja du ser men vet inte om det är enäggs eller ej...

• Sessy

Kelsson: spelar ingen roll, lika glad vilket som men det e klart det hade varit kul med
    Tvillingar :)

• Sessy

Vårtur2010: tack för info, det kan bara va en äggs eftersom vi bara fick tillbaka ett ägg :) räknar dagarna till ultraljud nu, så förväntansfull :):)

• juliawelles

hej!

jag är helt förvirrad. 

jag har 3st dag 5or i frysen. 
    jag ska ha äggissning den 1 maj, som är en måndag. vilken dag kommer återföringen att vara? 
    jag har panik och försöker att räkna ut hur man resonerar runt omkring det. 

snälla hjälp. 

julia

• Tino
    juliawelles skrev 2017-04-16 17:43:04 följande:

hej!

jag är helt förvirrad. 

jag har 3st dag 5or i frysen. 

jag ska ha äggissning den 1 maj, som är en måndag. vilken dag kommer återföringen att vara? 

jag har panik och försöker att räkna ut hur man resonerar runt omkring det. 

snälla hjälp. 

julia

Till oss har de sagt att insättning med 6 dagars blastocyst blir 7 dagar efter omslag på ägglossningstest. 5 dagars blastocyst borde då sättas in 6 dagar efter omslag. Har du ägglossning på måndagen borde du få omslag på söndagen och alltså insättning på lördagen. Spännande med insättning så snart. Tar gärna emot svar från andra om jag har tänkt rätt.
Svar på tråden Testdag med blastocyst