• Maraki73

Testdag med blastocyst

hej jag har också fått ett 5-dagars insatt och på pappret jag fick av läkaren stod det att man kan testa tidigast 2 veckor efter insättning.

får jag fråga har du några syptom som mensvärk eller så? jag känner som mensvärk som kommer och går och det började idag och insättningen blev i måndags.

lycka till !!!

• Maraki73

Sessy: Ja det var roligt att vi är ganska lika. Jag har gjort ett vanligt ivf med hormoner äggutag osv men det lyckades inte och nu är detta mitt andra försök med en 5-dagars blastocyst ur frysen. Det är ett ostimulerat försök. Är detta dit första försök? tar du hormoner som stöd nu? Jag har testdag 6:e juni.

De jag känner just nu är mensvärk som kommer och går under dagen. Morgonen efter insättningen fick jag lite orangeaktig flytning men har inte haft nått mer. undrar om det har med att de var inne dagen innan med katetern elle om det kan vara att ägget fäste ( jag hoppas iallafall). Har du haft nått sånt?

vi får hålla tummarna nu att vi plussar båda två :D

• Maraki73
    Sessy skrev 2011-05-26 08:18:09 följande:
    Okej!
    Ja, det är mitt första försök med ISCI och körde långa metoden, med hormoner och allt. Men det tar jag inte nu längre. Fick ut 17 ägg, 9 omogna, 6/8 befruktade. Blev 2 st blastocyst, en till mig och en till frysen. =)
    Jag har testdag 5 Juni, en dag innan dig då =)
    Var går du någonstans?

Jag har inte känt något alls, mer än att jag är svullen. Har inte fått någon blödning, ingen konstig färg på flytning, känner ingen mensvärk, absolut nothing... kanske inte så bra eller vad tror du... blir nervös nu... läser att alla känner en massa men jag känner ingenting .. =(
    Det kan väl vara en nidblödning du fått eller? Om det inte kommer mer menar jag..
    Jag håller tummarna för dig.

Ja vi måste plussa =) =) =)

Hej.

Mitt första försök var ivf med den korta metoden. Nu har jag fått tillbaka en upptinad blastocyst. Har ett kvar i frysen. Jag går på ivf-kliniken i Göteborg, du då?

Jag hoppas att det var en nidblödning, men jag trodde att den skulle vara blodig men det jag hade var bara lite orange typ så jag vet inte. man hoppas ju hela tiden.

Det är jobbigt att läsa om folk som har kännt en massa och det visat att de var gravida medans en annan inte känner nått så jag förstår att du blir ledsen över det, det blir jag med. Det är jobbigt att vänta.... ska nog testa lite tidigare runt rd 7 eller 8 nu är jag på rd3.

lycka till !!!!

Svar på tråden Testdag med blastocyst