• gemigsinnesro

Föräldrar i Östergötland?

Hej,
    Jag undrar om det finns några äldre föräldrar härinne med bebisar som kanske skulle vilja träffas irl någon gång?
    Jag är nyss fyllda 40 år och har 2 barn som är 17 och 18 år gamla och så en liten sladdis på snart 5 månader. Alla mina vänner har bara äldre barn och det skulle därför vara kul att få kontakt med lite äldre småbarnsföräldrar Glad.
    Jag bor i Skänninge, ca 3.5 mil från Linköping. 

• Svar på tråden Föräldrar i Östergötland?
  • Lillagubbensmamma

Hej!

Här finns en 45-årig föräldraledig mamma i Norrköping med en liten kille som nyss fyllt sju månader! Skulle också tycka det vore kul att träffa lite mer jämnåriga mammor. I föräldragruppen och på babysången är alla mammorna supertrevliga, men jag är minst 10-15 år äldre än alla andra! Blev sååå glad när jag hittade det här 40+ forumet - det finns alltså andra "äldre" mammor där ute... Glad

• gemigsinnesro
    Lillagubbensmamma skrev 2011-06-08 23:02:55 följande:
    Hej!

Här finns en 45-årig föräldraledig mamma i Norrköping med en liten kille som nyss fyllt sju månader! Skulle också tycka det vore kul att träffa lite mer jämnåriga mammor. I föräldragruppen och på babysången är alla mammorna supertrevliga, men jag är minst 10-15 år äldre än alla andra! Blev sååå glad när jag hittade det här 40+ forumet - det finns alltså andra "äldre" mammor där ute... Glad
    Hej,
    Jadå det finns det allt fast vi kanske får leta lite efter varandra Glad. Jag har inte varit med på föräldragruppen då jag haft något annat som det krockat med båda ggr det varit sen bor jag i en liten stad så det som finns här är en slags öppen förskola i församlingshemmet. Där har jag inte heller varit än men jag får väl gå dit och hälsa på alla unga mammor i sta´nFlört. De är säkert hur trevliga som helst men precis som du skriver så är de ju minst 15 år yngre än vad jag är då de flesta skaffar barn i tidiga tjugoårsåldern här.
    Är det ditt första barn?
    Jag har ju två till en på 18 och en på 17 år och saknar det där naturliga umgänget som blev när jag var yngra då vi var hemma och mammalediga samtidigt och bebisarna fick träffa varandra. Jenniferkraken har inte sett en annan bebis fast hon är 5 månader gammalObestämd
  • Lillagubbensmamma

Hej,

Jo, det här är mitt första barn, jag är en sån där "sista-minuten-mamma"!Glad
    Jag förstod redan när jag blev gravid att jag skulle bli rätt så udda i bekantskapskretsen. En del av mina vänner har barn som redan flyttat hemifrån, en del har inga barn alls, andra har halvstora barn i skolåldern. Men någon annan bebismamma känner jag inte. Var inte riktigt förberedd på hur ensamt det skulle kännas ibland om dagarna... Kastar mig över min kille när han kommer hem från jobbet och pratar halvt ihjäl honom!Tungan ute
    Jag förstår att det måste varit helt annorlunda för dig när du var hemma med dina första barn, måste ha varit kul med föräldralediga kompisar att umgås med. Och kul som sagt för barnen att träffa andra bebisar. En av fördelarna med att vara äldre mamma är ju annars att mina föräldrar nu är pensionärer och har tid att träffa mig och lillkillen ibland på dagarna. Det hade ju inte gått om de varit yngre och fortfarande arbetat.

• vickansnickan

Vet inte om denna tråd är aktuell längre men jag hoppas det
    Jag bor oxå i Skänninge(lite utanför) och är småbarnsförälder till en kille född-08 och om allt går bra en liten bebis i feb-12...
    Jag hinner nästan bli 43 när den nya bebisen kommer så det vore kul att ha fler att diskutera med..
    Tyckte väl inte heller när jag var hemma med honom att det var så kul eftersom alla mina bekanta har större barn osv...
    och gå på föräldragruppen här i samhället var ingen höjdare..Dels så var vi ganska nyinflyttade och så var jag minst 15 år äldre än alla andra...

mamma till Walter 081002 + Mini BF 6/2 2012
  • jennie30

Jag är 33 år och bor mellan Skänninge och Motala.

Jag har precis som du en sladdis som blev 4 månader igår och en grabb som fyller 16.

Mina vänner har äldre barn så det är lite trist att inte ha någon att snacka bebis medSkrattande

• jennie30

oops,såg att du efterlyste äldre föräldrar,kanske inte gäller mig då...FlörtSkäms

• vickansnickan
    Var någonstans bor du???
    Jag bor mellan Skänninge och Vadstena...
    Kan väl vara kul att träffa andra som är i samma sits oavsett ålder..och som dessutom bor i närheten
    Mina bekanta har ju då oxå bara äldre barn...
    mamma till Walter 081002 + Mini BF 6/2 2012
  • gemigsinnesro

Tråden är aktuell startade den rätt nyligen då jag inte känner NÅGON i min ålder som har småbarn och jodå Jennie, 33 år är inte purungt det heller  så du får gärna vara med Flört. Jag har inte varit på öppna förskolan än men jag vet ju på ett ungefär hur gamla de som går där med sina små är och de är åtminstone 10-15 år yngre. Jättetrevliga människor iofs men jag tror ändå att det kan vara skönt träffa några som är närmre i ålder. Hur det än är så har man ju lite olika perspektiv på livet om man är 25 eller 35-40 år. 
    Jag bor mitt i skänninge. Kul att ni bor så nära ändå Glad.

Svar på tråden Föräldrar i Östergötland?