Inlägg från: gemigsinnesro |Visa alla inlägg
  • gemigsinnesro

Föräldrar i Östergötland?

Hej,
    Jag undrar om det finns några äldre föräldrar härinne med bebisar som kanske skulle vilja träffas irl någon gång?
    Jag är nyss fyllda 40 år och har 2 barn som är 17 och 18 år gamla och så en liten sladdis på snart 5 månader. Alla mina vänner har bara äldre barn och det skulle därför vara kul att få kontakt med lite äldre småbarnsföräldrar Glad.
    Jag bor i Skänninge, ca 3.5 mil från Linköping. 

• Svar på tråden Föräldrar i Östergötland?
  • gemigsinnesro
    Lillagubbensmamma skrev 2011-06-08 23:02:55 följande:
    Hej!

Här finns en 45-årig föräldraledig mamma i Norrköping med en liten kille som nyss fyllt sju månader! Skulle också tycka det vore kul att träffa lite mer jämnåriga mammor. I föräldragruppen och på babysången är alla mammorna supertrevliga, men jag är minst 10-15 år äldre än alla andra! Blev sååå glad när jag hittade det här 40+ forumet - det finns alltså andra "äldre" mammor där ute... Glad
    Hej,
    Jadå det finns det allt fast vi kanske får leta lite efter varandra Glad. Jag har inte varit med på föräldragruppen då jag haft något annat som det krockat med båda ggr det varit sen bor jag i en liten stad så det som finns här är en slags öppen förskola i församlingshemmet. Där har jag inte heller varit än men jag får väl gå dit och hälsa på alla unga mammor i sta´nFlört. De är säkert hur trevliga som helst men precis som du skriver så är de ju minst 15 år yngre än vad jag är då de flesta skaffar barn i tidiga tjugoårsåldern här.
    Är det ditt första barn?
    Jag har ju två till en på 18 och en på 17 år och saknar det där naturliga umgänget som blev när jag var yngra då vi var hemma och mammalediga samtidigt och bebisarna fick träffa varandra. Jenniferkraken har inte sett en annan bebis fast hon är 5 månader gammalObestämd
  • gemigsinnesro

Tråden är aktuell startade den rätt nyligen då jag inte känner NÅGON i min ålder som har småbarn och jodå Jennie, 33 år är inte purungt det heller  så du får gärna vara med Flört. Jag har inte varit på öppna förskolan än men jag vet ju på ett ungefär hur gamla de som går där med sina små är och de är åtminstone 10-15 år yngre. Jättetrevliga människor iofs men jag tror ändå att det kan vara skönt träffa några som är närmre i ålder. Hur det än är så har man ju lite olika perspektiv på livet om man är 25 eller 35-40 år. 
    Jag bor mitt i skänninge. Kul att ni bor så nära ändå Glad.

• gemigsinnesro

Vad kul att vi börjar bli några stycken "gammel"föräldrar här Flört
    Ni som har barn i fler kullar, hur upplever ni att det är att bli förälder i den här åldern jämfört med hur gamla ni var första gången ni fick barn? 

• gemigsinnesro

Välkommen lotuskotte :). Spännande med en liten till på väg :). Min tjej blir 6 månader imorgon *ångest nästan* så fort tiden går!  Skulle gärna vilja ha en till men är ju nyss fyllda 40 och än så länge är ju Jennifer rätt så liten men om det blir så är det välkommet Flört

• gemigsinnesro

Hej och välkommen .
    Trodde nästan tråden självdött men hoppas det går få fart på den och de andra föräldrarna igen Glad.

Svar på tråden Föräldrar i Östergötland?