Hur mycket sover din 3-åring?
Ja det låter ju ovanligt mycket men vissa behöver ju mer sömn helt enkelt. Vår dotter sover runt 11-12 timmar, ingenting på dagen.
Ja det låter ju ovanligt mycket men vissa behöver ju mer sömn helt enkelt. Vår dotter sover runt 11-12 timmar, ingenting på dagen.
Måste fråga om det bara är vår tjej som vaknar på nätterna ibland? Jag har så svårt att tro att alla andra sover "hela nätter" och aldrig vaknar... alltså har de aldrig mardrömmar?! Eller blir kissnödiga, störs av något ljud och vaknar, blir törstiga osv..? Jag har alltid trott att alla barn vaknar av mardrömmar ibland men här på FL får jag känslan av att alla sover hela nätter, alltid, vilket ju för mig betyder - inga uppvak. Eller är det jag som har en för snäv defintion på det hela?
Oj, intressant med så många svar! Förstår ju att det är väldigt olika, vår dotter har perioder då hon sover hela nätter men ofta vaknar hon trots allt av en eller annan anledning. Hon somnar ju alltid om direkt när hon fått det hon behöver eller om hon kommer över till oss, så det är ju inget som stör särskilt förutom de gånger då hon har mardrömmar och är väldigt ledsen. Kommer hon bara över till oss så märker vi inte ens det förrän på morgonen. Helt otroligt att det faktiskt finns barn som aldrig vaknar