• Kazeer

Hur mycket sover din 3-åring?

Vår äldste slutade sova dagtid vid 3 års ålder. Han sov 10-11 timmar per natt.

vittra skrev 2011-06-02 09:16:05 följande:
    Måste fråga om det bara är vår tjej som vaknar på nätterna ibland? Jag har så svårt att tro att alla andra sover "hela nätter" och aldrig vaknar... alltså har de aldrig mardrömmar?! Eller blir kissnödiga, störs av något ljud och vaknar, blir törstiga osv..? Jag har alltid trott att alla barn vaknar av mardrömmar ibland men här på FL får jag känslan av att alla sover hela nätter, alltid, vilket ju för mig betyder - inga uppvak. Eller är det jag som har en för snäv defintion på det hela?
    Vår äldste vaknar och går från sin säng till vår säng där han somnar om (det har han gjort i snart två års tid). Han är nog nästan halvsovande, när han kommer gåendes. Ska man se det väldigt strikt så sover han ju inte hela natten. Å andra sidan märker vi föräldrar knappt av honom när han kommer till vår säng, så det är inget störande moment mitt i natten. Vaknar för mardrömmar, toalettbesök mm gör han aldrig.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Hur mycket sover din 3-åring?