• Annielee

Misslyckats med 3 ivf-försök =( Någon som kan skänka oss lite hopp?

Ja vi har som sagt genomgått tre provrörsbefruktningar senaste halvåret som misslyckats och nu känns det hopplöst...

Tänkte därför höra om någon har en solskenshistoria att bidra med...har ni lyckats med ivf trots att de inte gått bra de första tre försöken??

• Svar på tråden Misslyckats med 3 ivf-försök =( Någon som kan skänka oss lite hopp?
  • Annielee
    Zinfandel skrev 2011-06-07 20:56:30 följande:
    Tyvärr inte än men det kommer! Ett råd på vägen, 3 IVF på ett halvår är tokmycket för din kropp! Låt den återhämta sig under sommaren, boosta D-vitamin, vila, gör nåt annat, drick vin, njut av livet, motionera, älska med din man, ät gott, affirmera, ta hand om dig själv och läs alla fakta du kan för att ta nya tag senare i höst! Drygt 90% av alla som försöker lyckas till slut så misströsta inte! Lycka till! 
    Jo nu ska den få återhämta sig...vi åker på en resa nu och ska bara slappa av ha det bra men man kan ju inte låta bli att tänka på det här ändå...att eventuellt aldrig få egna barn...=(

Tack för pepping!!! Och lycka till du/ni med!
  • Annielee
    massadillan skrev 2011-06-07 21:28:06 följande:
    Underbart att höra med mostern!!!

Jag tror inte det är bra för kroppen att göra tre ivf:er på ett halvår. Vila upp er under sommaren. Ta ett annat projekt, typ köp en båt eller hitta på ngt som tar din uppmärksamhet bort från barnlösheten.
    Du ska se att det ordnar dig för er, när ni minst anar det. 
    Nej det är nog inte så bra för kroppen...gjorde ett vul nyligen där man såg att jag fått en cysta..antagligen en biverkning av detta?

Ja jag hoppas att ni har rätt och att det ordnar sig en dag!
  • Annielee
    MajaCajsa skrev 2011-06-07 22:02:50 följande:
    Jag är i samma situation. Vi gjorde äggplock i november, men jag blev överstimulerad (ordentligt) så det första sattes inte in förrän 17 januari. Det blev ett +, men mf i vecka 6+3. Det var tungt, så sen väntade vi till mitten på april, det blev ett -. Raskt på det igen, och fick nu ett minus i förrgår igen... TUNGT! Vi fick fyra befruktade fina ägg i frysen, ett klarade inte upptiningen. Men nu har våra tre gått åt.... Vad gör vi nu? Paus över sommaren, ja självklart. Men sen? Orkar vi mer, mentalt? Detta upp och ner som en berg-och-dal-bana av känslor... Och kroppen full av hormoner.... Suck. Behöver nog också höra lite peppning och positiva ord!! :) Vårt problem: tiden går, jag är snart för gammal.... är 41 nu....
    Jag tycker spontant att det känns jättepositivt att ni faktiskt har blivit gravida en gång även om det nu slutade tråkigt.
    Vi har aldrig aldrig någonsin haft ett plus på stickan och det känns inte lovande.
    Nya försök i höst och jag tror ni kommer lyckas!!!
  • Annielee
    Snösport skrev 2011-06-08 13:58:51 följande:
    Annelee:
    Ja, det är jobbigt men vad jag förstår har du några år på dej.
    Glädjehistoria....jag hoppas verkligen att jag om mindre än 8 månader kan ha en liten bebis i famnen.
    Efter massor av försök hemma började vi med IVf hösten 2009 och om någon mått dåligt av medicinerna på långa behandlingens så är verkligen jag en av dem men klar hjärna ett hopp men med realisktiskt tänkande och vikten att ta hand om kärleken har gjoprt att jag klarat mej bra i detta. 4 IVF med långa metoden fick mej att vägra göra IVF mer men läkaren ville prova korta metoden trots att jag bara hade 3 äggblåsor 4:e gången och bara fick fram 1 ägg men ett fint sådant...  5:e korta metoden..jag har fram till dess aldrig testat + i livet.
    Mental träning , nyttig(sockerrensning) och som vanligt sunt leverna och 2 månader med helgerna fyllda med det vi älskar som mest för att boosta lyckohormonerna extra. En behandling av en misstänkte långdragen infektion i underlivet men det var en chansning förståss för min gyn vägrade ge mej medicin så jag åkte till en annan läkare för det.

Ville tro och trodde men hade insett att vi kan funka utan barn och mannen tyckte jag hade genomlidigt tillräckligt men ett sista försök frö läkarna tror ju så på oss..sista försöket = 6:e IVFen ..korta metoden igen och sprutstart vid mensstart.....mensen kommer inte......  
    ..........är nu i vecka 6+2 och hoppas se ett hjärta på måndag
    .. hoppla bara sådär helt spontant
    Allt kan hända men håll tummarna för jag är 42,5 år så givetvis kan allt hända men NU ska vi ha bebis!!!
    Gud vilken härlig historia! Jag önskar er all lycka!!! Kram!
Svar på tråden Misslyckats med 3 ivf-försök =( Någon som kan skänka oss lite hopp?