Misslyckats med 3 ivf-försök =( Någon som kan skänka oss lite hopp?
Här är vår historia:
Vi gjorde 4 ICSI på ca 1 år. De två första med den långa metoden vilket var rätt jobbigt.
Sedan bytte vi klinik och köpte vi ett trepack och började med en korta metoden. Vilket fungerade mycket bättre för mig. Fler ägg, ett par med topp kvalitet varje gång och i princip inga fysiska/psykiska biverkningar av behandlinagrna. (men av den mycket påfrestande situationen.)
Efter totalt 4 försök var jag psykiskt i botten och beredd att ge upp.
...men vi hade ju redan betalt för ett försök till.
Jag vågade inte riktigt göra ett försök till, i rädsla för att få ytterligare ett negativt besked.
Vi väntade ca 4 månader sedan gjorde vi vårt sista försök. Jag kände mig totalt blassé och hade inga förhoppningar. Men mådde bra och var stark i övrigt.
Nu helt plötsligt fick vi 4 toppägg, två till mig och två till frysen. 8 månader senare föddes vår dotter.
Hon hade lite bråttom men mådde bra.
(Jag kan tillägga att jag under detta 1,5 år gick från ett BMI på ca 24 till 31, vilket borde ha minskat chanserna)
Nu jobbar vi på ett syskon och ha gjort 4 nya ICSI utan resultat (på ca ett halvår sista gången var det bästa, så tätheten mellan behandlingarna påverkar inte resultatet om man mår bra i övrigt)
Men vi har iallafall en guldklimp