IVF/PGD väntar på eller är igång
Remissen är på g till Huddinge!!! :0D
Remissen är på g till Huddinge!!! :0D
Grattis nellang!!!!!! Kniiiiiiiiiip ;)
Snuffan, lycka till!! =0)
Kanske ska upd vad mera de sa idag, jag va så lycklig då att jag inte fick fram mera haha de skickar remissen i veckan och chefen ska bara skriva under sen skickas den. jag ska innan behandlingen börjar ska jag gå ner 5 kg bara för att va på säkra sidan när de gäller BMI men de va innan behandlingen börjar bara. Annars va allt normalt vid vul väldigt kul se allt tyckte mannen med att få se hur de ser ut inut mig ;) Sen fråga jag även hur många försök man får och hon sa att de vet dom inte dom har inga fasta regler i halland för detta utan de brukar va minst två försök först och sen utvärderar man om man behöver flera försök helt enkelt. och vid syskon har man mist ett försök på sig och även efter de om de behövs diskureras det om de behövs flera försök. Då detta är så ovanligt och här i halland räknas detta INTE till som vid vanligt barnlöshet och därför andra regler, vilket är bra. Hon hade bara haft en annat par hon skickat till pgd innan i sin långa kariärr i halland så som sagt väldigt ovanligt här därför även luddiga regler vilket hon sa är till fördel för oss ;) Sen hade hon jobbat i skåne som hon skickat några ifrån och hon hade INTE varit med om att några par behövde flera försök än två utan de brukar ta sig ändå för att de som sagt inte handlar om barnlöshet, vilket va kul höra =) De va så själv skrivet att vi skulle dit att hon visste inte helt varför vi skulle dit idag utan mest att visa att vi mena allvar typ och få träffa henne haha och all behandling och vul kommer skötas här i stan. Så nu är de bara att börja banta 5 kg och vänta på en tid till huddinge =0))))
Hon sa så och vad jag förstod de som eftersom våra kroppar vill bli ofta bli gravida men de blir sjukt är chansen större.. Men vid vanligt ivf handlar de om att deras kroppar inte vill bli gravida därför ivf.. Men i vårat fall handlar de ju om att de blir sjukt och kroppen kanske därför inte vill.. Olika anledningar :)
Jag vet inte om detta va hennes erfarenhet bara kanske.. Hon kanske mest utgick från sig skälv inte vetenskap el undersökningar.. Jag ifråga satte inte utan mest glad.. Så vet inte :)
Hon utgick bara från hennes erfarenheter nästan för som sagt hon hade INTE många par som oss haha
Tack är väldigt spännande och förväntansfull till och med mannen börjar inse haha
Wiggum, GRATTIS GRATTIS till båda födelsedag och till bebisen!!! GUD VA KUL!!!! GRATTIS!!! =0D
Kattflickan, jag hade gått direkt!!! :))
Går tunt och ler idag så svårt fatta att äntligen är remiss på g och allt går såg ut och att snart är de våran tur, overkligt!! Aldrig varit så här nära barn :))