-
Dom kollar dig med, el de har dom gjort redan här i Halmstad ialla fall har dom kollat in min så han är frisk och att de inte är andra fel på mig och han har även lämnat mera blod igår för att huddinge vill ha och jag ska lämna på måndag på min tredje mens dag som de troligen blir då.. Så vad jag förstår kollar de så båda är friska förövrigt med så att säga.. =0)tjej25 skrev 2012-10-09 00:42:09 följande:Jag kom precis på en grej jag undrar över. Anledningen att vi kommer göra PGD är att min fästman har ett kromosonfel. Men tar dom på sjukhuset reda på om jag har nått fel oxå? Jag lämnade blodprov när vi va på vårt infomöte, men kommer inte ihåg vad dom skulle göra med blodet.. Kommer dom kolla ifall jag har nått fel någonstans och om jag skulle ha det kan dom kolla båda kromosomerna så embryot är friskt? Eller finns det nått test man kan ta hos sin vanliga läkare för att utesluta sjukdomar? Blev sjukt nojjig att jag oxå ska ha nått knas nämligen...
-
Detta har jag änså länge i bebis saker inte mycket men lite lite och håller på och sticka en lappfilt nu =0) Hoppgungan har jag fått och de andra är sånt som jag fått och köpt som jag inte kunnat motstå under de fem årsen jag velat ha barn ;)
Dena gjordes till mig när jag va nyfödd så den är ärvd lite nallar och även böcker har jag sen va liten kvar.. och skylten som ska sitta över står de -aöways kiss me god nigth på och fått av svärmor =) -
Mamma1982, jag beklagar verkligen din förlust, min mamma förlora min lillebror när han va 6 månader i hjärtfel.. därför jag och min man kommer gör PGD från början så att säga efter jag har turen att redan veta om mitt fel.. Trodde inga landsting tillät syskon även med pgd? Bor i halland själv har ingen anning om vad som gäller här.. =/
-
Mamma1982; Förstår de är tungt att jobba för ett syskon men glöm inte att vara tacksamma för de fina barn ni redan har.. =)
-
Man ska ju ta blodproverna på sin andra mens dag och för två timmar sen ca kom min mens då måste ju detta bli dag 1 och att jag kan ta proverna imorgon då på dag två måste de ju bli el?
Helvete vilken mensvärk jag har =0( -
Ulrika80: lycka till!!! :0)))
-
Då är alla prover klara för remissen :0)))
-
Förstår dig helt, din syster låter mest rädd tycker jag. Att göra pgd är ju för dina barns skull att de ska slippa va sjuka.. Du gör de rätta tro mig och betvivla aldrig de jag har turen som har en förstånde familj och vänner som inser allvaret i att mina barn dör till 50% om vi inte gör detta om nu jag skulle Lycksele bli gravid vilket kroppen inte vill med de fel jag har.. Men klart jag hört de som inte förstår som anser vi alla här gör fel och väljer barn.. Men de handlar inte om att välja barn de handlar om att ge barnen än ärlig chans till livet..
-
De måste va skönt för er som de genetiska slutar med er.. Är lite avis på er.. Hos mig försvinner de inte de kollar bara att barnen inte har de i obalans.. Har dom de i balans får vi tillbax dom ändå och mina barn måste även igenom gå detta.. För just är inget de kollar på.. Min mamma mår rätt dåligt över att hon gett oss detta och är rädd för hur jag kommer känna när mina barn troligen måste igenom gå detta med..
-
Ska höra med Huddinge när vi ska dit om de men den infinner jag fått änså länge så som jag skrev tyvärr för har man mitt i balanserad form så får de inga konsekvenser förutom just när man vill ha barn..