Tant Groda skrev 2011-12-15 16:00:56 följande:
Wiggum: vad har du för sjukdom? Jag har neurofibronatos. Man vet var sjukdomen sitter ( defekt på kromosom 17) detta gör att jag inte har det som hämmar tumörbildning hos andra. Lite lätt förklarat. Jag har ingen aning om jag blir godkänd eller inte. Vet inte så mycket vilka regler som gäller.
Jag har en genförändring som gör mig spastisk i benen och kommer göra det svårt för mig att gå senare i livet. Detta infaller helt olika för folk med denna genförändring, kan vara när man är tonåring men också när man är 80 bast eller senare. Jag är redan nu lite spastisk i benen, men har inga problem alls med att gå, springa eller dansa så jag är glad så länge jag kan detta =). Dessutom så går teknik och forskning framåt. Den sitter i kromosom 2p.21-22 så jag hoppas det ska gå hyfsat snabbt att hitta analysmetod eftersom man vet vad man ska leta efter.
Jag hoppas att du blir godkänd. De regler som gäller är att man ska antingen ha varit sambo i ett år eller så är man gifta. Detta har jag hittat i lagen om "minns inte riktigt", kommer säkert på vad den heter direkt efter jag postat detta meddelande ;).