• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Kattflickan

Grattis Nicolina!

Alexia: hoppas det är er tur nu! Vilken otur du har haft. Hur stor andel av dina ägg bedömer de är sjuka?

Jag har fått flunsan, jäkligt dåligt tajming, men det är mer än en vecka kvar till äggplock iallafall.

• AlexiaGiulia

4 ägg blev befruktade så nu e de bara å hålla tummarna för att dom är friska. De e min man som har en sjukdom som våra barn får till 50%... Usch vad jag hatar denna väntan å jag hatar att bli besviken!! Men nu måste de vara vår tur!!!!

• Tant Groda

YRJA M: Det enda jag läst är hur stora chanserna är att lyckas via pgg och hur stora det är genom en vanlig IVF. Då chanserna är större vid vanlig pdg så är det det vi vill göra. Eftersom min sjukdom kommer att påverkas vid en gradvilitet, så vill jag ha den "lättaste" vägen. Om du förstår.

Det där med att välja bort sig själv, nu lever jag med min sjukdom och jag vet inte om du gör det, men jag känner såhär att tänk om mina föräldrar hade haft möjligheten att välja, då hade inte jag funnits och då hade jag missat allt vad livet heter. Jag/vi vill inte känna att vi väljer bort något. De allra flesta med min sjukdom har ett gott liv och lever helt normala liv. Visst vill vi ha ett friskt barn, det vill väl alla föräldrar.Det med att ge de bästa förutsättningarna till ens barn, det kommer vi att göra, sjukt eller inte. Men om mitt barn får min sjukdom så har det en förälder som har levt med sjukdomen, som kan sjukdomen och  som vet hur man tacklar de trångsynta och fördomsfulla människorna som finns i vår värld. Men vi får se vad genetik säger på fredag.

• AlexiaGiulia

Jag tror att vad man än väljer så måste man själv vara nöjd med sitt beslut... Man ska nog strunta i vad andra säger å göra vad hjärtat säger!!

• Kattflickan

Å nej Alexia, är så ledsen för er! 

När ni hämtat er får ni fundera hur ni ska gå vidare. Kram!

Själv har jag inte så stora hopp, vet att jag har lågt AMH-värde och troligen inte får ut många ägg. Blodprovet igår hade enligt sköterskan gärna fått visa högre nivåer, men det var inte katastrofdåligt. Så jag fortsätter med maxdos menopur och gör VUL på måndag.

Har flunsan, men min feber har gett sig, har bara strax över 37 grader nu och hostar en massa. Planerat äggplock om en vecka om det finns nåt att plocka ut.

Millan

• AlexiaGiulia

Hade oxå maxdos denna gången å mådde ganska kass... Kan ha varit hela situationen.

Undrar hur länge man kan ha en friskt förhållande under dessa förutsättningarna?

• Tant Groda

Nu har vi varit iväg på genetik och det gick mycket bra, vi behöver inte göra någon pdg. Läkaren tyckte att våra grunder var kloka och insiktfulla.
    Både jag och mannen tycker att detta känns bra och att vi nu ÄNTLIGEN kan ta ett steg framåt i vår utredning.

Jag kommer att lämna er i tråden nu  (tror jag) och jag tänker hålla alla tummar och tår för att ni snart får era efterlängtade barn i er famn

Och bara för att klargöra, så tycker jag absolut inte att det är något fel med att göra PDG. Tycker att alla måste få komma fram till vilket som passar en själv bäst. Vårt fall var det inte kändes det som om riskerna var större  och de kände vi inte var värda att ta. Min sjukdom är 50% ärftlig och efter det är det en mycket liten % som blir svårt sjuk, Den största % lever ett bra livslångt liv utan några större komplikationer och vissa vet inte ens om att de är sjuka. Doch har vi tagit tester nu som göra det lättare att sätta en framtida diagnos på vårt ev barn.

Till er ALLA önskar jag er ALL Lycka       

• Kattflickan

Alexia: Det tär på förhållandet att ha svårt att få barn! Hela den här cirkusen är jättejobbig och jag förstår att det har varit omänskligt för er med så många misslyckade graviditeter. Har ni funderat på spermadonation? 

Jag tycker inte jag känner av min behandling så mycket, ibland ömmar det lite i nedre delen av magen men annars känner jag inte så mycket. VUL på måndag.

Millan 

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång