YRJA M: Det enda jag läst är hur stora chanserna är att lyckas via pgg och hur stora det är genom en vanlig IVF. Då chanserna är större vid vanlig pdg så är det det vi vill göra. Eftersom min sjukdom kommer att påverkas vid en gradvilitet, så vill jag ha den "lättaste" vägen. Om du förstår.
Det där med att välja bort sig själv, nu lever jag med min sjukdom och jag vet inte om du gör det, men jag känner såhär att tänk om mina föräldrar hade haft möjligheten att välja, då hade inte jag funnits och då hade jag missat allt vad livet heter. Jag/vi vill inte känna att vi väljer bort något. De allra flesta med min sjukdom har ett gott liv och lever helt normala liv. Visst vill vi ha ett friskt barn, det vill väl alla föräldrar.Det med att ge de bästa förutsättningarna till ens barn, det kommer vi att göra, sjukt eller inte. Men om mitt barn får min sjukdom så har det en förälder som har levt med sjukdomen, som kan sjukdomen och som vet hur man tacklar de trångsynta och fördomsfulla människorna som finns i vår värld. Men vi får se vad genetik säger på fredag.