Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2017-05-27 09:46:56 följande:

är inte det en del core träning att köra på en sån?

Man kan nog bli trött lite överallt om man vill men det är mest adrenalinet som flödar. Jag är lite av en sucker för det så det passar mig bra
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 60

MU träning ca 30 min

5x4 strikta ring pullups

Varmt och skönt, träning ute i bar över. Bästa tiden på året för träning

• Studentpappa

Pass 61
    Nu har jag slöat för länge, ska bli skärpning även om passen är i klenaste lagen, men formen är väl inte bättre. 
    AB 30 cal
    5 varv
    smalbänk 5@65kg 80% av förra passet
    KBswing 10@24kg
    raka mark 10@24kg
    airsquat 10

Avslutade med 3x8 ttb

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-06-03 11:36:06 följande:

Vila i mer än en vecka pga envis förkylning/sjukdom. Hoppas hoppas hoppas kunna träna i morgon. Då markerar jag 9 dagar utan träning.

Kristin Holte är ju glödhet på regionals!
  • Studentpappa

Pass 62

21-15-9 av Enhandssnatch 24kg kb, strikta ring-pullups.

Jag blev trött wod-formen är sådär.. Tråkigt för Lukas Högberg att bli 6:a och missa games, jag lider lite med honom. För ett proffs är det väl lite som att mista jobbet antar jag. Dom gör ju inget annat än att träna mot games.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-06-05 18:50:39 följande:

Helt sjuk grupp Meridian... så har de 5 från Kalifornien.... de borde göra om reglerna!

Ja det finns verkligen lättare grupper i USA. För att vara säker borde dom flytta till ett område med sämre deltagare
  • Studentpappa

Pass 63

Var med på Wod idag, körde lätta vikter och körde assault bike istället för löpning och hopprep annars gick det helt ok.

• Studentpappa

Pass 64

Verkar inte ha kommit med? Jag skrev det häromdagen och då såg jag det men nu verkar det inlägget vara borta. Klarade 102,5kg i smalbänk i måndags iaf

• Studentpappa
    Dunderochbrak skrev 2017-06-10 09:03:52 följande:

Halloj! Hur är läget alla träningsnördar? Ny här :)

Har inte läst igenom hela tråden av uppenbara skäl :p men har en fråga angående kosten.

Ni som tränar mycket, vad kör ni för slags kost? Kör ni på diet? Fettsnålt? LCHF? Ja, vad kör ni helt enkelt och hur tycker ni det funkar socialt sett? Är det lätt att vara social trots era "matvanor"? :) 

Jag följer ingen diet och ser ingen anledning till det annat än att jag försöker äta bra och står ofta över sötsaker och dålig mat. Jag känner ingen som tränar hårt och går på lchf annat än möjligen byggare som använder det vid deff. Jag känner en foliehatt som tror på allt som hör till med vaccinationmotstånd, kopping etc, men hon är löpare och springer så sakta att det mest är komiskt när hon predikar för hur bra det fungerar.

Jag blir pikad ibland för att jag hoppar godsakerna men anledningen Talar ofta för sig själv då jag är i form och mina kollegor ofta överviktiga. Men dom gör det med självinsikt och glimten i ögat.
  • Studentpappa

Ja jag ska väl inte överdriva och säga att jag aldrig äter pizza eller burgare för det gör jag. Men jag håller mig till 80-85% bra mat och resten äter jag lite vad som helst.

När jag räknat efter ligger jag på 2-3 gram protein/kg utan problem om dagen. Träning kräver bra mat, och lite träning kräver ännu bättre mat (typ ) och där någonstans är väl jag nu med mitt dåliga knä. Men vi är på väldigt mycket konferenser/möten med jobbet och det är ju alltid sötsaker och tårta etc till fika, det äter jag aldrig utan äter frukt eller ingenting. Det syns ju på mina kollegor hur man lätt blir med mycket resor och gott i tjänsten..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!