Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag ska nog få göra skleroserande polidokanolinjektioner i knät. Går ju knappt att uttala men det är samma behandling som Zlatan fick för samma skada så snart är jag snabb som en vessla

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Jag är sjuk och vi renoverar för fullt hemma så det är dåligt med tid för träning. Även mycket tjänsteresor..

• Studentpappa

21/12 har jag fått tid för ultraljud och förhoppningsvis injektioner. Hittat en annan som fått samma behandling och han var smärtfri efter två dagar, så jag håller tummarna!

Hostan håller i sig men till helgen senast borde jag kunna köra igång.

• Studentpappa

Första dagen på skidor igår, premiären blev i vemdalen i år. Väldigt fina backar! Nu är hostan borta så jag ska kunna träna igen

• Studentpappa

Pass 115 30 min i skidbacken med +10kg

Pass 116 3 km pw på lunchen + 4km löpning innan julbordet.

• Studentpappa

Injektionen gick bra och det känns bättre efteråt, jag skulle vila helt i två veckor sen börjar jag med rehab och discoträning igen.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-12-26 23:24:57 följande:

God fortsättning Studentpappa! Och krya på dig!

Det totaldog ju här inne utan inlägg från dig eller mig..

Jag har varit på träning idag och det var najs.

3-3-3 Front squat (65)

Chipper

5 rope climbs(rx 10)

20 push jerk 40

30 burpee pull ups(jag gjorde 15 plus 15 burpees)

40 cal row

Ja det har varit dåligt med träning nu ett tag. Vi har ju renoverat huset och jag har jobbat och rest otroligt mycket samtidigt, så jag fick lägga träningen åt sidan. Men nu är vi ute på andra sidan och jag kan börja komma tillbaka, nu har vi ett kök igen och så smått börjar komma iordning även om inte allt är klart.
  • Studentpappa

Pass 1

Excentrisk träning för knät.

Sedan ca en timme träning i ringar och med kb för överkroppen. Åkte skidor med dottern kort efter injektionen det var jävligt dumt!

• Studentpappa

Pass 3 stavgång på lunchen 30min

Hemma 3x1000m rodd + kbswing

Pass 4 200x24kg fullswing

Kör rehab varje dag 3ggr.

• Studentpappa
    Studentpappa skrev 2018-01-14 09:31:16 följande:

Pass 3 stavgång på lunchen 30min

Hemma 3x1000m rodd + kbswing

Pass 4 200x24kg fullswing

Kör rehab varje dag 3ggr.

Var väl 4-5 inte 3-4
  • Studentpappa

Pass 6 
    Uppvärmning
    Emom 10 min 10x24kg kbswing
    Emom 10 min 5x32kg kbswing
    bulgarian squats

Jag ska fan bli bra i detta skitknä även om det känns motigt, halkade på dotterns längdträning och trodde senan gick av. Är ju som en gammal pensionär känns det som..

• Studentpappa
    Margaux skrev 2018-02-16 21:58:33 följande:

Har alla slutat träna eller hur går det?

Nädå, jag började skriva träningen i en app vi använder via jobbet så det har inte blivit av att jag skrivit här också. Åkte en mil skidor idag
  • Studentpappa

Jag vet att jag skriver sällan nu men idag körde jag iaf open 18.1 och fick ihop 6 varv och 2 ttb. Är ändå nöjd med det då jag inte kört crossfit sen, ja jag vet inte ens när det var.

Oktober - november kanske jag körde någorlunda seriöst sist. Gjorde ett konditionstest via jobbet också fick helt ok resultat 55ml/kg vilket enligt tabell är mycket bra (+51 ger mycket bra). Så än är jag inte helt slut iaf..

• Studentpappa

Testade max i två min på rodden ikväll kom 580m prick. Dom hade en tävling eller utmaning var det väl kanske på ett stort gym här i stan i veckan, vinnaren kom 648m så jag får väl vara hyfsat nöjd med tanke på hur ut form jag är..

• Studentpappa

Hoppet om att bli i form finns igen, knät är helt ok och jag har anmält mig på gorilla fitness "allround" programmet. 4 pass i veckan men jag siktar på att hinna med 3, tror 4 blir orimligt att få in som det ser ut nu.

Suget är tillbaka!

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2018-05-10 12:38:54 följande:
    Nej då, jag har bara inte hittat till Familjeliv på länge
    Jag tröttnade på mitt surknä och har börjat cykla mtb istället, anmälde mig till en tävlingsserie på en gång. Körde andra tävlingen idag, skitkul är det
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!