Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag äter nog ganska enformigt och sällan mellanmål.

Frukost 3 grova mackor, två ägg och lättmjölk 4 dl.

Lunch kyckling/kött/fisk, jag äter mycket oftast en rågad tallrik. Minst en kycklingfilé av typ kronfågel och dricker vatten.

Middag samma fast jag dricker mjölk.

Kvällen 500 gram kvarg oftast.

Ikväll tar jag en öl eller två annars dricker jag väldigt lite.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 65 nu vete tusan om jag kan komma närmare utan att fixa det. Ringarna i fel vinkel också.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-06-14 07:35:07 följande:

Utan att vara expert(eftersom jag absolut inte kan) så ser det ut som om du behöver få fram bröstet sån at du får vikten "över" ringarna, nu hänger du under om du fattar?

Jo jag vet jag har inte riktigt farten och tajmingen sista biten. Är väl som farbror Melker jag har inte rätta knycken

Filmar mig själv och försöker justera men det är svårt. Jag hänger precis och känner att jag är nära innan jag åker ner, har ju inte ringarna rätt heller där på bilden som ska ju vara vridna 90 grader och stå åt näsans riktning. Men bara jag får upp kroppen lite högre så blir det nog lättare att komma fram som du skriver, jag når inte riktigt det nu när jag kommer för lågt. Men det närmar sig iaf
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-06-14 09:39:14 följande:
    Jag hade prövat mig på strict först och främst....
    Nja där håller jag nog inte med, då strikt MU ligger högre upp på svårighetsgraden än kippad så väntar jag nog med den. Det kräver ju en enorm styrka att göra en strikt kontra en kippad, jämför bara en strikt chest to bar kontra en kippad. Det känns ungefär som att börja med strikt hspu utan kudde istället för en skalad version. 

Jag har ju strikta ctb och pullups och kippade dito, det brukar vara rekommendationen att börja med innan kippade MU:s. 
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-06-14 13:22:41 följande:

Är du på Instagram? Kolla pamelagnon massa bra videor.

Inget instagram men är den öppen kan jag ju kolla ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-06-14 13:22:41 följande:

Är du på Instagram? Kolla pamelagnon massa bra videor.

www.instagram.com/p/BUDPI0NDFFU/

Ser ju på den där att jag glömt hur man ska hålla false grip. Är väl därför mina ringar hamnar i fel vinkel, jag höll ju i mig invändigt på ringarna direkt vilket logiskt nog är helt fel när man tittar på hennes video. Bra tips

Jag körde ju den där övningen i vintras men mindes ändå inte...
  • Studentpappa

Nu kollade jag fler och false grip är väl för strikt, här är en video som visar båda. Och med kip håller han utan det. Tittar man på dem där killen så är det ju mina tighta axlar och förmodligen brist på styrka som ställer till det, han vänder ju i en lägre position än vad jag kommer så jag borde ju kunna fixa det om jag får till vändningen. Får börja töja mer innan jag kör

• Studentpappa

Nu hittade jag kippade med false grip också, verkar ju ändå kunna underlätta som rookie så det är nog värt att testa..

• Studentpappa

Tänk om familjeliv skulle börja använda en bra plattform för forum där man kan redigera sina inlägg som i stort sett alla andra forum erbjuder. Så slapp man alla extra inlägg som blir när man kommer på nya saker..

• Studentpappa

Pass 66
    10 intervaller AB 30 sek max 45 sek vila.

Helt stum i benen efteråt, är något ur gängorna tror jag. Trött grinig och allmänt omotiverad till det mesta, börjar semestern med att åka till Grekland på torsdag nästa vecka. Kanske tar hela den veckan utan träning, eller så räcker det med att byta miljö för att få tillbaka suget. Ska vara helt ok gym på hotellet. 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!