Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Spinning intervall och trx igår. Sammanlagt 75 min.

5km idag segt som tusan. ..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Roddmaskin 2500m gymmet modell crossfit sen 2000 till i rodden. Rätt seg nu; preggot har tränat 4 ggr denna vecka. Känns bra. Hoppas på en löptur imorgon!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag mår inte bra. Illa... blä. Mått bra innan men idag har det varit katastrof. .. ingen träning. Har rejäl träningsvärk känner jag efter stilla sittande i soffan. Trött. Mårcilla.

Hoppas på löpning inorgon.

• MissKaos

Like!

Paradigm skrev 2013-05-05 17:09:15 följande:
    Löpningen gick sjukt bra!

7 km trail idag. I lågprofilskor. Härligt! Var för varmt klädd kunde nöjt mig med korta byxor!
  • MissKaos

Fogproblem. 1 h i gymmet m lätta vikter och cykel till o från jobbet.

• MissKaos

Eller cranio sacral behandling.

ander25k skrev 2013-05-11 08:42:02 följande:
    Leta upp en Ostiopat , dom kan göra små underverk , kan vara värt att prova några behandlingar och testa.

• MissKaos

Och letar man på su s sida finns det belägg för det mot bla fogloss.

Jag fick gjäkp med inkontinens pga att en kota flyttat sig. En beh sen var det bra.

Johan75 skrev 2013-05-12 11:06:50 följande:
    Alla är givetvis välkomna att söka den hjälp de vill, men för informationens skull är det väl värt att nämna detta:

"Etablerad vetenskaplig konsensus betraktar kraniosakralterapi som en form av kvacksalveri.[7][8] Medicinsk forskning har kommit fram till att det inte finns några bevis för att terapin har någon effekt.[9]" (Wikipedia)

• MissKaos
    Johan75 skrev 2013-05-12 21:27:11 följande:
    Jag kan omöjligt motsäga din personliga upplevelse. Inte heller tänker jag driva den här frågan på något sätt. Vi står bara på var sin sida i den här frågan, inget mer med det. 

Jag försökte bara föra en diskussion med dig ang om detta är kvacksaleveri eller inte. Studier på SU (sahlgrenska) är ofta ganska tidiga har jag förstått, men sällan jobbar SU med kvacksalveri.
    Har man problem så säger jag: testa allt som kan hjälpa och som inte skadar. för bästa chans att hitta något som fungerar!
    Maria1982 skrev 2013-05-12 20:50:25 följande:
    Har intagit en lätt grisrosa nyans efter en dag utomhus
    Frisbee, fotboll, cykel, trädgårdsarbete...
    Härligt!

Här blev det ett pass skivspinn igår. Detta verkar fungera för mina fogar om jag halverar vikterna p åben/rygg samt inte gör utfalls öveningar dynamiskt utan tar en tom stång sätter den i marken och gör utfall med fötterna i golvet hela tiden sas. Känns som om jag tappar kondition i rasande fart nu. Kan inte springa. Går gärna på spåinning men med är ju svårt med tid för gym hur mkt som helst med småbarn. Löpning är perfekt.. bara att springa när det passar inte ngn transport eller tid att passa osv. Tips eller ideér någon? Cyklar ju till jobbet varje dag det ger ju en god grund såklart men jag vill ha lite mer pulshöjjande träning. Cykel ute går bort -fallrisk. Löpning, nix. Gång, nix. Fogarna klarar inte det. HAde tänkt springa ett bra tag till och sedan köra stavgång.. indoor walking funkar inte heller fogarna protesterar även åt detta. Roddmaskin går. Men jag klarar av ngn anledning inte att köra så länge i en roddmaskin. Vet inte varför. 15 min före ett gympass och 15 efter. Känns otillräckligt.

• MissKaos
    Wilowa skrev 2013-05-13 08:34:40 följande:
    MissKaos: Du kanske ska lyssna på kroppen och låta den vila? Visst du tappar kondition, men med din envishet och träningslust har du alla möjligheter att ta igen detta efter graviditeten. Jag menar inte att du ska sluta träna, men kanske mer satsa på styrketräning som hjälper kroppen med den extra påfrestning som en graviditet innebär. Vattengymnastik är skönt när magen börjar bli tung och det finns ju speciella grupper för gravida.

Ja, vattengympa är bra. Det gjorde jag ju sist! Dissade mammagrupperna helt dock. Ligga och flyta är inte min grejj.. Men intesivvattengympan var rolig!
  • MissKaos

Skivspinn igår; träningsvärk idag. Beh flr fogarna känns bra men risk för huvudvärk imorgon tror jag.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!