Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Gör då ett schma för dig själv te

Må morgonpromenad trx

Tis spinning

Ons vila

Tors morgonpromenad trx

Fre morgoncykeltur

Lö promenad och gym

Sö vila

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Viktnedgång hade jag som ett stort mål efter förra graviditeten. Tror dock det är bra att även mäta sig så man inte blir förkrossad när vågen inte ändrar sig i börjsn. På mig syntes det att magen åkte in rumpan krympte från vecka till vecka. Tog tid innan viktminskningen kom dock. Men den gjorde det och då var det kul stt se hur mkt längre jag kunde springa, snabbare och hur vikterna ökade i gymmet. Från 32i midjan på jeans till 26. Kommer ha samma mål efter denna graviditet och det fungerar fint för mig.

Wilowa skrev 2013-07-12 10:16:10 följande:
    Jag tycker inte alls att det är fel att ha viktnedgång som mål med sin träning, men jag tycker att man ska vara aktiv och omvärdera sina mål allt eftersom man når resultat. Vill man inte bli starkare och orka mer så är det jäkligt svårt att motivera sig till att träna. Däremot tycker jag att sund hälsa ska stå i centrum, har man en skev kroppsbild så är det lika illa att träna som att banta...lagom är bäst! Alltså viktigt att ha en frisk och sund syn på sin kropp.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Yoga! Hjälpte mig eftrr bådr förlossning och diskbråck

Wilowa skrev 2013-07-13 14:36:33 följande:
    Tack för tipset! Jag har allt funderat på det, men då är man ju så låst till vissa tider och det är lite svårt att få ihop med vardagen. Min man jobbar oregelbundna tider och mina barn ska på träningar hit och dit. Fast om jag inte får nåt rätsida på det nu i sommar så får det bli vattenträning (och barnen får stå över sina träningar). Ska dock försöka med några sjukgymnastöningar jag fått tidigare och promenader när de börjat ge resultat. Jag tror att nåt lossnade i och med målningen.

• MissKaos

Har varit sjuk. Förkylning följt av bihåleinflamtion. JAG tror att det var förkylningarnas Ebola. Efter antibiotika, rinexin och hostmedicin (+ niferex) är jag nu på banan igen. Men fiser jag dör flugorna.. Tänkte köra första gympasset efter ett par veckors ofrivillig vila imorgon!

• MissKaos
    Wilowa skrev 2013-07-18 17:37:05 följande:

Haha! Stackars era flugor! Är det antibiotikan som ställt till det med magen?

Det och järn ihop. Och graviditet på det.. Wow
  • MissKaos

Omeprazol? Det får man ta numera. Tror inte det hjälper mot detta. Tyvärr. Men mot halsbränna är det fint.

Imorgon börjar semestern! Fina grejer,semester

Wilowa skrev 2013-07-18 18:06:58 följande:
    Aj! Din stackare! Dessutom får du inte äta de braiga medicinerna mot magproblem heller.

• MissKaos

Syrror medicinerar rätt vilt.

Har tagit omrprazol hjälpte mot halsbrännan..

Wilowa skrev 2013-07-18 20:22:56 följande:
    Jaha får man ta den, det visste jag inte. Jag tycker du ska prova för den hjälpte mig när jag åt penicillin i våras. Fast min mage är visserligen som den är, Omperazolen och jag är bästa vänner och jag äter till och med dubbel dos när det är som värst (får det för min läkare får jag väl tillägga eftersom du är sjuksköterska )

Jag har min första semesterdag idag och det är så skönt! Vi håller på och packar husvagnen och imorgon bär det iväg på premiärtur med nya vagnen.   

• MissKaos

Jag tycket du är en rätt dryg typ. Skriv görna relevanta inlägg om din egen träning istället.

Clownensglädje skrev 2013-07-19 17:47:55 följande:
    Jag tycker inte Marlin Everlöf är särskilt svarvad i kroppen.

Usain Bolt är sprinter och det tränar övervägande styrketräning om du inte visste det vännen lilla?

• MissKaos

Lättare gympass idag. Känns i kroppen att man har varit sjuk. Skönt att börja komma igång igen! Nu växer magen fort och den börjar ta emot och begränsa. Maskiner känns bäst. Får köra på det nu.

öäTherearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min normala träningsfrekvens har du nog alldrig varit i närheten av. Inte mina resultst hellre.

Clownensglädje skrev 2013-07-19 20:08:05 följande:
     När jag ser dig på gymmet nästa gång..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!