Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 91
    Tog det lite enkelt, läste om bulgarian squats på nätet från en sjukgymnast som brukade behandla hopparknä med det för någon dag sedan och tänkte ge det ett försök. Var även bra i förebyggande, han rekade 5x5 bakböj 5 sek per reps, så jag börjar lätt och ser hur det går. Siktar på att böja två ggr/veckan.

30 cal rodd uppvärmning
    B-böj 5x5@50kg
    100 cal rodd 5:50
    Körde några ropeclimb också bara för att. 

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Såg jobbig ut! Jag har varit lat denna vecka var på dagsresor ons-tors och har bara inte känt för det på kvällarna.

Ska nog byta min assault bike mot en rodd iaf, vill satsa lite mer mot Vasaloppet i vinter och kanske köra halvvasan och då känns en rodd mer lämpad.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-01 21:58:01 följande:

Det var bara burpees som sög... resten var kul! :)

Sol ute och fin löprunda och klättring är alltid kul! Jag är tekniskt duktig på repklättring så äntligen fick jag skina lite....

Köp en Water Rower. Bra sak!

Jag byter cykeln mot en rodd, hittat en som vill byta och de kostar lika mycket nya. Så det blir en Concept 2. Vi har ju både cykel och rodd på boxen så jag ser inget behov att ha båda hemma också

Kul att du kunde stila, det var det längesen jag kunde..
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-03 19:05:09 följande:
    Det var välkommet att vara lite duktig! Fick faktiskt lära upp en biffig britt som klättrade så långt han kunde utan ben eftersom han inte fick till riktig låsning. Det kändes fint!
    Du skulle få lära mig också då jag är dålig på att låsa. Kalas hela dagen för dottern idag men avslutade med ett lätt pass.

Pass 92
    100 cal rodd
    25 cal Assault Bike
    benböj 5x5@60 kg
    50 cal Assault Bike
  • Studentpappa

Pass 93

Innan jobbet

For calories 25+25 assault bike 100+100 rodd. Inget varmvatten i duschen! Helvete vad uppfriskande

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-09 18:51:39 följande:

Idag blev det en snabbis på Elixia.

For time

1000m skillmill

1000m row

1000m skillmill

1000m row

Ca 20.30min

Sen stretching och lite mobilitet

Aldrig testat en skillmill, synd de är så dyra så vi kommer nog aldrig ha råd med en till vår box

Får testa när jag är på tjänsteresa och kan besöka någon större box.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-11 20:39:17 följande:

Grattis!! Vet inte helt vad som är bäst!

Jag har tröttnat på assault det blir mest intervaller och jag vill köra Vasaloppet (halva) i vinter och hoppas kunna köra längre pass på rodden. För det hade en stakmaskin givetvis varit bäst men jag vill även ha kopplingen till crossfit, kan inte tänka mig att jag använder en stakmaskin mer än under vintern sen blir den stående.

Gillar verkligen den vi köpte till boxen och detta är ju en likadan.
  • Studentpappa

Pass 94

Klev upp och testade innan familjen vaknat.

200cal och 3200m 13:09, antar att det är rätt sakta? Jag är ovan att ro

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!