Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 67

Bra gym på hotellet, eleiko på allt väsentligt även lyftarplats.

5x5 powerclean @60kg

3x5 powersnatch varje sida @24kg kettlebell

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 69

Smalbänk, bicepscurl, benspark

32 grader ute men förmodligen under 20 grader inne på gymmet så det går att träna vilken tid på dagen man vill.

• Studentpappa

Pass 70

3 km haltande löpning på stranden, inte vackert men det gick iaf!

• Studentpappa

Pass 71 Wod idag, riktigt roligt att träna med andra människor märkte jag..

3 min work, 3 min vila x 5 alltså 15+15 min. Jag fattade inte det från början utan trodde vi skulle köra tills vi gjort fem varv av övningarna. Det hade tagit lång tid..

20 pullups

30 pushups

40 situps

50 airsquats (jag körde mark med 16 kg kb)

• Studentpappa

Just ja vi avslutade med Bring sally up, utan vikter bara squat. Det funkade faktiskt skapligt

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2017-07-08 19:34:18 följande:

Skönt att se att du håller ställningarna här i tråden Studentpappa...och även Margaux.

Det är ytterst sällan jag är in på Familjeliv numera, men nu under semestern har jag hittat tillbaka lite. Min träning funkar faktiskt riktigt bra, även om min nacke inte riktigt gillar det jag gör alla gånger. Höfterna är mycket bättre, dock inte bra. Fast jag kan arbeta utan problem. Dock har jag lämnat förskolan för de lite äldre barnen på mellanstadiet. Trivs jättebra och så skönt att slippa alla höga ljud.

Idag har jag varit på Jump hour, vilket var ett specialpass där två ledare blandade jympa och power hour. Kul men jobbigt! Speciellt eftersom jag inte tränat på en vecka...och man inte räknar att 80.000 steg på fem dagar i en större stad.

Annars tränar jag mest på gymmet just nu, men det är inte vad jag egentligen vill göra, men det kroppen behöver. Fast jag lägger in lite annat som jympa, IW och cirkelgym ibland.

Roligt att höra!Jjag är lite ur gängorna sen typ ett halvår tillbaka pga höger knä. Men jag försöker kämpa på och komma tillbaka.

Har bytet av jobb någon inverkan på att du mår bättre i kroppen?
  • Studentpappa

Pass 72

Wod idag igen, gick på ganska hårt och hoppade både rep och sprang. Kändes ok förutom urkass form såklart, känner mig som en rookie igen orkar ju inget! Får se hur det känns in några timmar, det börjar bli stelt redan..

• Studentpappa

Pass 73
    Teamwod "you go i go"
    4 x Amrap 6 min
    A) 7 fullswing 32kg + 5 boxjump
    vila 2 min 
    B) 7 DL 100 kg (jag körde 60) + 4 burpee over bar
    vila 2 min
    C) 20DU/40 SU + 4 pullups
    vila 2 min
    D) 7 cal AB + 5 armhävningar

D) var seriöst det jävligaste jag gjort 2017, jag fick köra med en av de bäst tränade på boxen också vilket gjorde vilan minimal. Jag fick inte ur mjölksyran på säkert tio min efteråt, kände mig som ett miffo när jag låg och gnällde på golvet. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-07-14 21:48:45 följande:

Härligt att du är tillbaka Studentpappa ! Vi har varit i Danmark och så gick jag och blev sjuk. Hade sett fram till torsdag/fredag på Boxen innan vi åker över till Sverige i helgen men halsont och kass form satte stopp för det! Urk!

Vi ska en vecka till Mallis också så ser för mig att formen är kass i starten på augusti.

Jag som verkligen hade blodad tand och massa ös. Typiskt!

Ja det känns faktiskt som det finns hopp, även om jag inte vågar träna crossfit mer än var tredje dag än. Men jag skulle gissa att jag har normal funktion i knät om några månader

Skönt med mallis, är ju snart dags för långkalsonger i Sverige åtminstone.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!