Träningsnördar - här samlas vi!
En på mitt gamla gym böjde 310 för någon vecka sedan, han springer dock inte så fort..
Jag var på Elixia idag på en "crossfit"... Ett under att folk inte skadar sig.. 18 pers och med kettlebells och grejer.. En typ 17 åring hade noll koll. Och tränaren sa inget...
Efter så körde jag lite frontböj själv och 50 kg känns lätt nu.... Så fort det går!!
Wod:
5*1 pull ups
Teknikövningar muscle ups
10 m amrap
5 shoulders to overhead 30 kg
10 deadlift
15 box jumps
Failade idag på 67,5 kg frontböj. Men är inte långt ifrån! Ligger på 45x10 i utfall med front squatgrepp. Tycker inte det är så pjåkigt då jag ännu ligger i ett litet kaloriunderskott. Får mer och mer definition och jag har en quad sweep - men som jag jobbat för den!
idag har jag varit på SATS och kört fiskspelet på romaskinen och det är ju helt sjukt kul som uppvärmning.... 4 min 1150poäng och 900m. Kul!
Sen körde jag lite mer front böj.
5*30
1*40
5*30
1*45
5*30
1*45
Hade det funnits flera viktskivor kunde jag justerat lite mer med det finns bara jättelätta eller jättetunga...
21-15-9
Burpees
KB
Box jump
Jag har fått ytterligare ett i-landsproblem, jag kör uteslutande i tights nu på vintern. Problemet är att de vill hasa ner över ändan och det är ju ingen vacker syn...
Jag har gått upp en del i vikt och det känns som ett tjockisproblem, jag har definitivt blivit mjukare kring midjan. Men är det hela sanningen? Hur gör ni som kört tights länge? Jag har vanliga kalsonger under kan det bidra? String är inte ett alternativ isf blir det kommando.
2XU tycker jag verkar ha låg midja(min man har). Jag har MXDC kompressions tights och några vanliga och de verkar något högre. Men sitter säkert olika på olika personer. Jag tror för övrigt inte på kompression. Finns inga vetenskapliga fakta som stödjer teorierna.
Du kan ju prova ett par Nike, alla mina både korta och långa tights har snörning i midjan....
Pass 156
Efter julbord i dagarna två vad passar bättre än ett teknikpass i Snatch, ca 45 min.
Wod i Karlstad idag:
Marklyftstege 10*4 upp till 70kg
Metcon
10 marklyft
8 burpee over bar
6 push press
*4
Trevligt ställe och bra coach. Några tuffa tjejer som lyfte bra mycket mer än min man....