Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Här kom det massa snö lördag men det mesta försvann... Antar att det är bättre lite uppåt! Ska se om vi kommer oss upp på lördag! Söndagar är alltid fotboll för oss....
    Denna veckan tänkte jag klämma in minimum 3 wods, plus Crosstraining i morgon på Sats. Hinner inte på dagen pga många möten... 

• Margaux

Om jag får rekommendera så tycker jag att du ska ta med dottern i en half-pipe. Väldans bra träning för att våga svänga. Menar ju seff inte att hon ska åka i half-pipen så som det är tänkt men köra nede på botten och bli tvungen att svänga pga av kanterna. Om ni har en sån i närheten menar jag......

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-02-22 05:50:41 följande:
    Närmaste jag vet är Åre ca 35 mil bort, men annars lät det som en bra idé
    Å ja. Här kan man ta spårvagnen upp till Holmenkollen och Oslo Ski park och åka halfpipe.... 
    Användes flitigt innan jag fick barn men nu är det torka på åkandet....
  • Margaux

20.
    Crosstraining på Sats.

Bra tränare och kul pass på måndagar! Barnen incheckade på minisats då mannen är på resa(igen)! I morgon blir det en lunch wod.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-02-26 06:45:58 följande:

16.1 såg bra ut

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Var kan jag se det?
  • Margaux

21.
    Crosstraining idag men med en av tränarna från min Box så bra pass!
    En serie m front squats 5*35 5*45 5*50

Kbs 16kg
    Ball slam 10 kg
    Pull ups. (Jobbat mycket med negativa i det sista och idag orkade jag 3 strict chin-ups .
    Sjukt nöjd med det!)
    TtB
    Push ups
    Burpee Box jumps
    Romaskin
    Step-up på Box med 16kg KB
    Och något jag inte kommer ihåg vad det kallas.
    Jättebra pass!

• Margaux

Är det inte relativt onödigt med kosttillskott om man inte tränar på väldigt hög nivå? Viktigast är väl ändå att äta riktigt?
    Jag bakar egna proteinbars och gör smoothie på morgonen(ibland med veganskt ärtprotein) med avokado, grönsaker, frukt, ägg etc. Barsen är till efter träning för att få något relativt omedelbart.
    Nu har jag blivit motvilligt avputtad från min höga träningsfrekvens så nu känns det absolut inte som om det behövs mer. Kvarg med hackade nötter är klassisk kvällsmat. Bör man äta preparat? Varför? Hur mycket ska man träna för att det ska löna sig med tillskott?

• Margaux

Jag har aldrig räknat kalorier. Men det vore kanske intressant. Någon som vill hjälpa?

Frukost: 2 kokta ägg, smoothie på 1/2 avokado, 1 banan, 1 dl fryst mango och 1 dl apelsinjuice. Ca 3 dl totalt. Kaffe med mjölk.

Kaffe m mjölk på fotbollsträning(sonens). 1 kex.

Lunch pasta m hummer i tomatsås( på restaurang) div antipasto innan och bröd.

Lasagne till middag m sallad. Säkert ett glas rödvin.

1 dl mager kvarg m bär till kvällsmat

Rätt typisk dag skulle jag säga men oftast äter jag inte hummer till lunch... Och inte pasta två gånger.... Ingen träning idag heller.

• Margaux
    K grrl skrev 2016-02-28 17:51:29 följande:
    Svårt att säga, en pastasås kan vara väldigt mager och väldigt fet och innehålla mycket eller lite protein. Samma sak med lasagne, plus att portionsstorlekarna kan variera en hel del.
    Så sant.. 
    Det var en tomatiserad sås så inte så fet, men sen hade jag ju på parmesan. 
    Lasagnen är ju inte äten än så det går ju inte att gissa ens. 
    Tror jag skippar kaloriräkning.... 
    Flört
    än så länge går jag ned i vikt av träningen. Men hoppas stabilisera mig snart. 
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-02-28 21:22:05 följande:

Pass 21

Open 16.1 Amrap 20 min

25 feet overhead walking lounges 43 kg (5 reps)
    8 burpees över stången med ansiktet mot stången
    25 feet likadant (5 reps)
    8 chest to bar pullups

121 reps, polaren 139 och coachen 195 och det var den jäveln missnöjd med. Han som leder hade sist jag kollat gjort 350(!)

Jävlar vad stryk jag fick, höger arm gav upp helt med ca två minuter kvar. Har fortfarande domningar och långt ifrån full styrka. Måste ha stasat den på något sätt i axeln och strypt blodtillförseln typ. Ska göra ett nytt försök senare i veckan, ska fan fixa 6 varv. 

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Å jag önskar att jag kunde göra den där utan att skalera... Det är mitt mål 2017. Klara alla på RX.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!