Jag säger testa.
Jag ökar mer i styrka på att köra muskletna oftare. 48h är ju bara två dygn.. men numera är inte stor muskelmassa målet för mig jag löper ju främst. Kör helkropp 2-3ggr/vecka men med olika focus. Tex skovstång en gång ett pass med mer ben och ett med mer core. Tex. Kan variera focus över tid och behov eller byta ett gympass mot box el skivstång. Kan du inte lägga in lite funktionella övningar i passrn för att bli trött? Tex burpees upphopp etc?
Sen är man extremt oöika!. ..jag har tom köry femdagard splitt! Körde tre dagar såhär:
1. Bröst axlar triceps mage
2. Rygg biceps
3 ben mage
Johan75 skrev 2013-11-05 16:33:43 följande:
Jag tror också på variation, men olika personer föredrar onekligen fokus på ett visst upplägg. Hur upplever man skillnaderna i resultat mellan de olika uppläggen?
Sen undrar jag även om färre pass per muskel i veckan måste vara negativt. Vad är den optimala vilan? Man brukar ju höra att muskeln bör få vila i minst 48 timmar men är de kanske någon som upplevt bättre resultat ifall den får vila längre?
Mest negativt hittills för mig är nog mest psykologiskt. När man delar upp kroppen i mindre delar så blir det svårt, om inte omöjligt, att helt köra slut på sig själv. Visst muskeln i sig blir minst lika trött som vanligt men det spelar liksom ingen roll hur mycket och länge man kör armar - kroppen som helhet kommer knappast att ta ut sig helt och hållet - men det kanske är bra?