Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2013-11-27 19:51:32 följande:
    ander25k, du missade den värsta av de värsta...de som tränar i träningskläder som borde ha tvättats för x antal pass sedan. Jag värmde upp bredvid en sådan en dag och det var vidrigt! Jag byter bajsblöjor på jobbet utan problem, men då fick jag andas med öppen mun och vända mig bort från stinkbomben.

....håller med!

Den sort som går runt i badtofflor är kul med..

Nu är klk klar! Lite småplock kvar. Sen är BÅDE barnkammaren OCH klädkammaren klara
    Kan ju lova att det var ett bra pass att riva gamla inredningen bära ut allt som fanns däri, skruva upp nya grejjer och lägga in allt igen.
    ..imorgon blir det tippen/
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

återbruket storhandling och ett gympass.

Dagens aktiviteter utlöste samandragningar (som har lagt sig efter vila) Preggofanten har en gräns. Tydligen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hela familjen snorar. Mao påtvingad vila för oss. Jag är rätt ok men har en liten länsla av att ha ngt i kroppen så tvingar mig till vila Kryp. Lagar mat och fyller frysen.. ska baka lite med. Bf på lördag. Villbha ut ungen. Kollat lite på icebugsen i garderoben.. och mina löpkkläder.. åhh... inser att jag kommer få starta med lättare grejer.

• MissKaos
    Tessou skrev 2013-12-01 11:02:41 följande:
    Här är vi också sjuka, jag och sonen iaf.. Vabbade med honom Tisdag och Onsdag eftersom han hade feber och var snorig, sen bröt det ut ordentligt på oss båda två... Fast det var nog tur faktiskt, igår skulle vi till sambons kusin + tjej och äta mat, och väl där blev sonens syssling magsjuk och spydde 6-7 gånger... Snacka om tur för oss! Sambon har inte känt nåt heller, så jag hoppas han klarar sig.

BF på lördag. Jag är inte sjuk men helt skum i kroppen. Tror jag har samma skit som dom andra två med n det har inte riktigt brutit ut. Vattengympan fullbokad *surar* Får väl gå till gymmet då. Tränade bara EN gång förra veckan det är inte helt ok.
  • MissKaos

45min i gymmet. Skönt!

• MissKaos

Verkar osannolikt att det är. Barför tror du det? Boka tid på vc. Jag hade tränat.

Wilowa skrev 2013-12-03 22:23:25 följande:
    Om man misstänker streptokocker pga inflammationer i nagelbanden, är det dumt att träna då?

FrökenFreja: Jag såg att du inte bor här i Värmland, men trodde nästan det pga ditt nick. Vi har ju fröken Fräken ifrån Fryken (Sveningvars) samt en känd ångbåt som heter Freja.

• MissKaos

Jag är (tydligen) inte som andra.

Planerar spinning en gång med.

Tänker att två pass/vecka nu kanske är lagom fast det känns lite..

Bf lördag. Tror ungen kommer till påsk.

Tessou skrev 2013-12-03 18:02:30 följande:
    Jag har inte tränat sedan Februari...

• MissKaos
    Ronja 551 skrev 2013-12-04 09:49:58 följande:

Bra tips tack!! jag är en sån som kan tänka på en kaka o gå upp 3 kilo. Har varit extremt överviktig hela mitt liv... Dock gått ner allt senaste året! Nu äter jag NOLL snabba kolhydrater. Behöver jag äta det igen för att bygga??

Vad menar du med snabba kolhydrater? Bananer? Eller sötsaker? Ris?

Om du kör mkt cardio kan den vara på sin plats med lite snabba kolhydrater direkt efter passet (inom 10 min sen är det fönstret stängt) Då kan man tänka antingen 1g kolhydrat/kg kroppsvikt eller 40gr beoende på hur hårt man kör. För mig kan detta ilustreras av att jämför ett kortpass om en timmes spinning och ngn styrkeövning och att komma hem efter 15-20km löpning. Tex. Sen bör du lägga på lite proteiner, runt 20gr. Det är ungeför vad kroppen kan ta upp vid ett tillfälle. Jag ä lat och brukar dricka en gainomax efter passet.
    40gr kolhydrater motsvaras av ca 2 bananer.

Efter ett styrkepass ser förbränningen inte ut som efter ett konditionspass. Du har eg inget behov av ett återhämtningsmål. MEN jag tar ett ändå -det minskar risken för att man är dynghungrig när man kommer hem och äter upp halva köksskåpet före middagen, alt dubbel portion av maten.

Glöm inte att det är viktigt att äta ca 2h efter avslutat pass om du ska bygga upp dig.  Deffa och bygga samtidigt är svårt, men det går. Jag har gjort det och då mätt mig och sett att ner till 15% underhudsfett är det möjligt för mig att bygga muskler. Men det kräver jobb och strikt kost.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2013-12-04 18:17:42 följande:
    Därför att vi har streptokocker på avdelningen och att jag plötsligt fick inflammation i massor av nagelband samtidigt och att det inte gått över på minst två veckor. Jag har även haft så förr före halsfluss...och tränade gjorde jag. Orkade inte åka in till gymmet i morse före jobbet, så jag tränade hemma för första gången och det funkade riktigt bra.

Aha. Men då är ju VC nästa nödvändigt för odling.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2013-12-04 18:46:40 följande:
    Jo jag ska ringa dem, men det är inte helt lätt när deras telefontider är när jag jobbar.

..eller åk på jourtid..
    Ringer dom inte upp om du lämnar tfn nr? Så gör vår vc och det är bra. Nu när man inte får utnyttja läkare på jobbet längre...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!