Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Död insekt som kgirl skriver! Går ju även ligga på rygg och lyfta upp benen och doopa båda el ena hälen i golvet.

sitt på sittknölarna luta lite bakåt och roteta överkroppen åt ena sidan. Håll en vikt i händerna och titta på vikten. (Du sitter alltså med böjda knän o fötterna i golvet)

Div yogaövningar tror jag är bra. Kolla Youtube! Båten tex är bra

Wilowa skrev 2014-04-27 20:36:40 följande:
    Hart du nån bra magövning när plankan inte funkar? Jag är inte säker, men jag tror att det är axlar/nacke som inte klarar tyngden för det blir samma när jag gör armhävningar. Får inte ont men det kryper i kroppen på mig och då är det svårt att veta var det sitter. Plankan har jag bara testat på tå, men armhävningarna gjorde jag på knä så plankan på knä funkar nog inte heller.

Jag har troligtvis samma problem i mina axlar som i höfterna och jag vet hur jag ska träna dem, men inte magen utom situps...som jag förövrigt inte gillar.

Magdaller ovanför byxorna känner man till. Fast jag blev av med det mesta när jag var sjuk i höstas och lyckats hålla det mesta borta sedan dess.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tjohooo! Nya löpskor på hyllan saucony m 8mm drop neutrala men bra dämpade. Dessutom xpris "bara" 1000kr.

hade powewalkat m barnvagn 1h och kört olgas program på fm. Så 2,5km på 18min känns bra

Imorgon blir det en promenad och plankor. Sova hade suttit fint. Bebisen gillar närhet.. drömmer om 6h själv i sängen. Sovandes. I sträck..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Mäh! Skrev igår och det försvann

köpt nya skor.äntligen! Saucony triumph 8mmdropp neutrala bra dämpade. Tesysprang 2,5km. Klämmer på ett ställe pp ena foten perfekt i övrigt. Blir till att gå tilö skomakaren.

2,5km 18min. Känns väl ok.

Hade gjort olgas pass på fm och en power walk m vagn.

Idag promenad och plankor på coreboll.

Min hälsporre.. tror mina fötter är svaga. Måste träna upp styrkan i dom så lanske sporren blir bättre med.

• MissKaos

Allt man gör med ett syfte i en träningsplan är träning. Träning av kapillära systemet är viktig för helheten.

jag sprang gbg varvet på 1:48 sist. Pb milen 47. Inte bäst men inte sämst så något gör jag rätt.

Hannibal skrev 2014-05-01 02:34:20 följande:
    att gå är inte att träna

• MissKaos

Just nu rehab efter förlossning och foglossningar under graviditet. Förbereda kroppen för löpträning.Testa gående backintervaller med barnvagn och säg sen attdet inte ger något. Eller pw med barn i vagnen

Har jobbat med läkare som hävdar att den typen av teäbing är viktig.

Hannibal skrev 2014-05-01 13:09:36 följande:
    Nåt gör du rätt? Ja, du löptränade antagligen.

Vad är syftet med att gå i din träningsplan då? Rehabilitera en skada? Problem med hjärt/kärlsjukdomar? Behöver man träna "det kapillära systemet" genom att gå, handlar det ju snarare om att träna för att överleva än att träna för att öka sin atletiska förmåga.

Det är inte fel att använda sig av "gång" som träningsform, jag gör det själv ibland. Men då pratar vi gång strax under maxpuls. Rullband, vikter på ryggen, brant lutning, hög hastighet. Att knalla runt med en tvåsiffrig puls och tro att det ska ge nåt annat än lite njutning i vårsolen är bara fånigt.

• MissKaos

Koordinationen med hopprep? Tror du får högre i tesotet med rep. Gissar.

la till tådrill och tåhäv i trappen biceps curl m gummiband dips o lite axel (drag mot hakan m gummiband) till plankor på boll idag.

• MissKaos

Ha.. jag har ett riktigt hopprep. Kostade inte många kronor. Kommer amvända det sen när kroppen tål mer stötar och mer belastning. Perfekt att köra intensiv styra med hoppreps hoppande mellan övningar/ser för puls.

Idag inteträningpromenad *lol* och sen olgas program. Ska göra mina tåövningar med. Lyfta stortån separat och sen trycka den i golvet o lyfta resterande tår. Antar det inte är träning det heller. .

• MissKaos

Nää muskler i träda! Tror min löpning blir glad av starkare fötter. En handduk på golvet och skrynkla ihop med tårna är med bra.

Wilowa skrev 2014-05-02 13:27:45 följande:
    Attan! Nu fick du mig att inte vilja avsluta mitt träningspass...lyfter tår för glatta livet.  Ojoj där var jag inte stark...

Jag får köpa ett hopprep sedan, de skulle få hem dem längre fram sa han...ett sommar träningsredskap tydligen.

• MissKaos

Nää muskler i träda! Tror min löpning blir glad av starkare fötter. En handduk på golvet och skrynkla ihop med tårna är med bra.

Wilowa skrev 2014-05-02 13:27:45 följande:
    Attan! Nu fick du mig att inte vilja avsluta mitt träningspass...lyfter tår för glatta livet.  Ojoj där var jag inte stark...

Jag får köpa ett hopprep sedan, de skulle få hem dem längre fram sa han...ett sommar träningsredskap tydligen.

• MissKaos

Sjukr häftiga resultat du får!

k girl skrev 2014-05-02 14:33:56 följande:
    Har gymmat som vanligt i veckan. Upptäckte att jag faktiskt kunnat höja 10 kilo i rodd med stång på sex veckor, wohoo! Testade att göra armhävningar på tå också. Har mer än dubblat antalet jag kunnat göra.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!