Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Samma här. Pain!! Min rumpa

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gött!! Fick med äta mer pre grav. La till en hög mandlar i frukosten och då hände der grejer! Gick dock ner öite i vikt av det orkade köra hårdare så brände mer än jag la till. Så lam det gå!

k girl skrev 2014-06-18 15:56:33 följande:
    Haha, nej då! Gjorde bästa benpasset på länge i förrgår och kan knappt gå idag. Det var effektivt att höja kalorierna! Ikväll blir det axlar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Firat med 7km löpning tuff Trail. Efter att ha dammsugit mm. Har träningsvärk i ändan än!

• MissKaos

Löptur idag

5km 28min nerjogg tot 6,5

Gymmet imorgon! katastrof m sjukor här. Blä!

• MissKaos

Skönt! Tomt gym - bra gym!

Imorgon gymmet o tbx till bra kost igen. En dipp här men nu är morfar begravd. Måste ta hand om kroppen igen!

ander25k skrev 2014-06-24 12:06:13 följande:
    Vart några pass på ett tomt gym under helgen

• MissKaos

Testat på lite intervaller i spåret idag.

3*3st. Jobbigt men kul!

• MissKaos

Det gör inte ont i svanken. Satt du fel?

Utfall ska du vara försiktig med

Lolanthe skrev 2014-07-01 08:27:46 följande:
    Nu är mitt illamående över så jag har kommit igång med träningen. Är i vecka 11 idag. Körde spinning i söndags och idag blir det Grit strength, fast kör på lite lugnare än i vanliga fall. Någon som vet hur det är med utfall, kan man göra dem? Fick lite ont i svanken efter spinningen, tänkte direkt foglossning men vet ju inte hur det känns ;)

• MissKaos

Gymmet idag. Kommer gråta imorgon! Knäböj utfall marklyft som start.

två ungar i släptåg. Mental träning på köpet.

• MissKaos

Fogarna gör ont i svanskotan. Mellan benen i höfterna. I f**an tyckte jag. Undvik stående cykling eller dra ner på det. Jag har kört spinning till två v före bf mrd båda mina.

glöm inte knipträna!! Vill du köra ben kör knäböj med gymboll bakom ryggen mot väg. Inga vikter.

Lolanthe skrev 2014-07-01 16:38:21 följande:
    Tack för svaret :D Jaa eller det var mer långt ned i svanskotan liksom. Satt som jag brukar, tom. styret lite högre för att det skulle bli mer bekvämt. Ska testa igen, som tur var försvann det på någon dag :) ok då ska jag nog inte göra utfall mer, känns dumt att slita onödigt mkt på kroppen.

• MissKaos

Välkommen

En mara fixar du på kortare tid. Kolla marathon.se

En bta börjanr Olga rönnbergs bok träning för nyblivna mammor. Gilla mama fitness på fb med!

Fram med papper o penna och gör en plan!

Mäta/väg kan du gör på apoteket för att se resultat snart. Man får snabby resultat i början

Skulle springa idag. Orkade inte? Jag? ?

gavagai skrev 2014-07-02 15:13:27 följande:
    Hoppas att det är o.k. att ställa en fråga här. Jag har aldrig i mitt liv pysslat med någon regelbunden träning. Har varit i god fysisk form, aldrig haft bil och på så sätt fått en del vardagsmotion, men inte mer, undantaget någon fjällvandring samt enstaka "ryck" av träning som aldrig blivit något långvarigt.

Nu har jag fött två barn och börjat närma mig 40, och jag behöver komma i bättre form. Har rätt dålig kondition och ont i nacke, axlar och rygg.

Jag gillar projekt, och tänker att det enda sättet jag ska kunna hålla fast vid en ny vana är att jag skapar tydliga rutiner och sätter upp små mål, så att jag snabbt ser resultat och/eller belönar mig själv. Jag gillar att räkna, mäta, analysera. Det lär dröja innan träningen i sig ger belöning. Just nu är det mest tråkigt och jobbigt. Behöver alltså ett kul projekt och positiva erfarenheter. Vill helst inte träna i grupp.

Har en bekant på jobbet som satte upp en femårsplan för fem år sedan, där målet var ett marathonlopp han sprang nyligen. Jag behöver också en plan, inte nödvändigtvis på fem år direkt, men ändå en plan med delmål och tydliga rutiner. Har två små barn och annat som gärna tar över som ursäkter också, eftersom träning helt enkelt inte är någonting jag någonsin prioriterat eller gillat.

Behöver alla tips jag kan få på sätt att lägga upp en plan, gärna konkret typ var man börjar, eventuella bra appar, lämpligt schema att börja med, belöningar som funkat för andra, sätt att underkänna sina egna ursäkter...

Om inlägget inte passar i den här tråden så säg bara till så flyttar jag det. Tänkte ändå att det kanske fanns många här som kunde ha bra saker att säga.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!