Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2015-01-29 22:50:24 följande:

Orkar inte ta mig till sängen. Hjälp!

Focus core idag men lite annat med. Kommer göra ont imorgon. Fortsatt svag i magen/korsrygg. Kan inte öka i böj pga det. Graviditeter vid40 är obra för kroppen.

Intervaller igår pissväder! Upov 2,3km 10×100m sen 5×100m backe (brant) hemhas.

Du har väl nyss fött typ? Kan väl inte kräva så mycket av en kropp efter det
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2015-01-30 11:21:15 följande:

Ang tights på gymmet (såg kommentarerna nu). Man har väl "blanka" tights som tål att töjas ut. Har svårt att tänka mig att dessa blir genomskinliga. Leggins däremot kan bli genomskinliga.

2XU töjs ut om man försöker tillräckligt och det är ju tights för typ 1500:- :-P

Inte lika illa som billiga tunna såklart eller leggins men ändå.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-01-30 12:01:28 följande:

Men Studentpappa, du måste väl ändå mena överviktiga kvinnor även om du inte skriver ut det...?

Nope, eller jo ibland, det är väldigt blandat. Igår var det en i vårt CF-gäng som är väldigt fit. Men det var gränsfall och inte alls så störande som det kan vara när det mer liknar den cyklande damen jag länkade tidigare.

Det kan dock vara störande när man är sub 35, och tjejen ung så känner man sig gubbsjuk och manad att titta i taket... Det är givetvis mina personliga preferenser som spökar och de flesta bryr sig antagligen inte eller tycker det är trevligt med lite naket.

Jag har hittills aldrig sett "fenomenet" i skins eller rebook-tights.  
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2015-01-30 13:12:38 följande:
    Känner samma när det kommer till män i cykeltights. Oundvikligt att inte titta på paketet.

Vad betyder sub 35? Är du 35 år är du ju inte gubbe. 
    Det är en av anledningarna varför jag har shorts över tightsen. Man vill ju inte skylta med om det för tillfället är pth eller ptv.... :-P

Strax under 35 menade jag med det, och är tjejerna 18,19,20 så känns det inte helt ok, och mer att skillnaden blir så stor så man kan känna sig gubbsjuk.
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2015-01-30 13:14:55 följande:
    Känner att jag måste undersöka detta vidare. Pinsamt om det skulle vara så. Inte för att jag är överviktig, men har en framträdande bakdel (genetik). 
    Skulle tro att det är ett ickeproblem om man inte tränar i string men det kanske de flesta gör? Jag har ingen aning.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-01-30 21:26:33 följande:

Tror jag ska skaffa sömlösa trosor att träna i...

Finns säkert inte så många neurotiska män som jag i Sverige så det är nog lugnt...

Satan vad jag har ont i mina ben! Jag hade rejäl träningsvärk sedan förra passet redan innan gårdagens och idag är jag på riktigt invalid!
  • Studentpappa

Crossfit och 3h snöskottning idag. Satan va snö vi har...

Amrap 6 min uppvärmning

10 hopprep
    2 pushups
    20 hopprep
    4 pushups osv.

@ 40 kg, på tid av:
    20 thrusters
    20 sumo deadlift high pulls
    20 push jerks
    20 knäböj (egentligen OHS men jag har för dålig rörlighet i bla axlarna så jag fixar inte det)
    20 frontsquat

Varje minut avbryts övningarna för 4 burpees. 
    12:24 min, jag var näst sämst

Avslutningsvis Tabata mage 8 rundor.
    Dagsvikt 89,9 kg.

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-02-01 20:13:36 följande:
    Men hjälp, hur lyckas man skotta snö i tre timmar? Vi har också mycket snö, men jag hade hunnit skotta hela tomten på tre timmar. Det tog mig ca 30 minuter att skotta en uppfart för två bilar, en gång till huset samt en ordentlig plogkant...en stund till om man räknar med prat med grannarna, socialt med snöskottning.
    Det tar mig ca en timme att skotta tomten+en väg som vi skottar själv med en 70cm bred snöslunga. Vi bor i ett bostadsområde men har mycket att skotta, sen åkte jag och hjälpte mina föräldrar och skotta fram diverse saker som snöat över där. Jobbigt att komma på det när det är en meter men men.. Sen skulle sotaren komma och en del av taket behövde skottas av osv då tar det ett tag.

Men det var inte direkt träningstempo på skottningen
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2015-02-02 08:45:11 följande:

Var bor ni någonstans egentligen? 

Södra norrlandskusten, vaknade till ca 4dm nysnö igår, 1dm idag. Samt att vi bor där det driver! Skitkul....Sticker jag ner en tumstock på gräsmattan så är det nog 1 meter.

Vädret går upp och ner här såpass att för 5 dagar sedan hade vi varmt och isgata överallt, sedan kommer det en halvmeter igen. Nästa vecka har säkert mycket smält bort igen.
  • Studentpappa

Så här såg det ut förra svängen, och jag har en rätt stor slunga.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!