Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Idag hade jag tänkt köra ett riktigt träingspass eftersom jag haft två vilodagar från stenbärande och dessutom har vi slut på sten. Det sket sig för nu ska vi snart hämta en pall sten som vi först måste plocka på kärran och sedan plocka.

• Wilowa
    Wilowa skrev 2012-08-02 13:18:52 följande:
    Idag hade jag tänkt köra ett riktigt träingspass eftersom jag haft två vilodagar från stenbärande och dessutom har vi slut på sten. Det sket sig för nu ska vi snart hämta en pall sten som vi först måste plocka på kärran och sedan plocka.
    Vi hade tur och kunde få hjälp av stenbolagets grannföretags truckförare och behövde därför bara lasta av stenarna. Jag börjar bli lovligt trött på sten nu, men ca 3/4 är klart nu.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-08-02 17:33:57 följande:
    My god. Du och stenar! Gunde blev ju vältrimmad av att dra stock i skogen så why not lixom?

Jag känner knappt igen mig själv...jag bär fram sten till maken och skottar grus och tycker det är kul. Det trodde jag verkligen inte. Jag skojade med maken och bad honom spara en grushög bakom garaget som jag kan gå och skotta i som träning. Idag har jag flyttat på ca ett ton sten och skottat grus till 5-6 skottkärror. Det känns helt absurt att jag bärt så mycket, men tar man som jag fem stenar åt gången så blir det 13-15 kg per lyft. Jag orkar lyfta mer men det blir så otympligt då och frestar på ryggen mer när jag sätter ner dem. Nu har vi "bara" max 10 kvm kvar, men också en mur att bygga upp.
  • Wilowa

Hemma efter att ha varit funktionär på veteran-SM och jag kan säga att jag är så GRYMT imponerad! Tyvärr hinner man inte se så mycket som funktionär, men man hör när de ropar upp resultaten vid prisutdelningarna. Det var en som tävlade i kula som knappt tog sig fram till prispallen efteråt. Hatten av för dessa och även om det var kul att se Stefan Holm tävla live så var det de äldre som imponerade mest. Jag pratade med en äldre herre som hade sprungit 10.000 meter och han tyckte det var lite enformigt, på sig hade han en tröja från nåt martaonlopp i år.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-08-06 16:34:05 följande:
    8km löpning på lunchen. 42 min. Nu känns det som om jag är i ok form med löpningen. Nu skulle man ha obegränsad tid och möjlighet att springa bara..
    Nää! Har du börjat jobba igen nu, vad typiskt att du skulle hitta formen lagom tills semestern är slut...är inte det Murphys lag så säg. Fast jag antar att knät känns bra nu i allaf all, skönt att det inte blev värre.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-08-06 17:38:09 följande:

Det gör ont. Tyvärr. Men jag tror det är ett muskelfästa som krånglar, quadriceps inre.
    Får förfrågningar om att köra massor med klasser nu... Vill ju Gärna! ska hem o kolla medgubben när det passar.
    Ajdå!  Hoppas det går över.

Nu har min kropp börjat fatta att den plågades med stenbärande förra vecka. Jag sover dåligt på nätterna, men ingen yrsel än i alla fall. Jag funderar på att göra ett besök hos min kiropraktor, men har inte riktigt tid nu när jag börjat jobba igen. Dessutom får jag mer ont efter ett besök...ja vi får se hur jag gör. 
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-07 17:27:00 följande:
    Aaaaaarrrrrrggghhhh.... Äter otroligt återhållsamt och i princip inga kolhydrater av den snabba varianten. Det händer nada och jag är supersvullen och kolhydratig kring magen...
    Varför det?
    Dricker kaffelatte (2 koppar) på jobbet med sötningsmedel i.. Det är det enda som är nytt i kosten.
    Ska jag lägga ner kaffet??
    Det är inget jag "normalt" dricker.

Fast är du säker på att det är kolhydraterna som gör dig svullen, jag blir så av laktos och även sötningsmedel.
  • Wilowa

Idag har jag kört ett hantelpass som omväxling till alla stenar. Tyvärr är vi inte klara med plattgången än så det blir nog att flytta ytterligare ett ton sten ungefär, men det får bli till helgen eftersom vi båda jobbar den här veckan. Nästa vecka får vi tre nya små inskolningar på jobbet, så då gissar jag att jag får bära barn också.

• Wilowa

Jag vet inte hur nyttigt det är egentligen, men jag brukar använda nån sås med mycket smak på för då tar jag så lite, typ sötsur eller HP.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-08-09 12:59:47 följande:
    Vila igår, trött trött.
    Idag löpning. 10km morgonpass avklarat. Snart ska man hem med! Vå får väl se om det "bara" blir 10km till eller om jag fixar att dra till med 13-15

Ny löpväska från Salemon inköpt igår. Med vätskeblåsa. Lyxigt! Mkt nöjd
    Hur får man maken att fatta att man  behöver ha ett par löpskor till? (dvs par tre.. + dubbskorna för halklöpning då) 
    Ska försöka planera ett nytt COrepass ivkäll. Måste göra en massa saker:
    Nytt corepass
    Ladda in nya mixmaster och kolla om det funkar
    Anmäla mig till 2 löptävlningar
    Läsa lite
    Köpt en ny bok, TAPPAR NAMNET *poff* om löpning. Engelsktitel, på svenska JO! Borne to run! Så sugen att läsa nu..
    Hypnos kanske funkar på maken! Annars kan jag bara säga lycka till. {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!