Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Imorgon ska jag på yogan igen och då skulle vi få beskrivning på övningarna med oss hem. Då kan jag göra övningarna hemma och det ska bli skönt. Hela min kropp skriker efter att få träna igen, men nu får det bli yoga och promenader veckan som kommer. Sedan börjar höstsäsongen på gymmet så då får det bli spinning/motionscykel och kanske nåt annat.

• Wilowa

Ziraya: Idag fick jag ett sånt där matfrosseri pga att jag ätit förlite både idag och igår. Fast jag åt lagom och sedan stod jag emot och då försvann begäret en kost stund därefter. Visst jag skulle kunna äta mer nu, men jag kan också låta bli.

Vad det gäller att göra ändringar i din kost, så tycker jag att du ska vara försiktig. Lyssna på vad din stackars mage tycker om ändringarna så att den inte blir ännu värre. Var uppmärksam så kanske du kan få svar på vad det är den reagerar på.  Har du förresten testat en hälsokostprodukt som heter Oxytarm? Jag är i vanliga fall skeptisk till hälsokostpreparat, men dessa tabletter hjälpte mig så att jag bara på några dagar kunde äta frukt igen.   Fast samma sak här, testa inte dem samtidigt som du lägger om kosten, för då vet du ju inte vad som berodde på vad.  

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-27 05:46:22 följande:
    Värsta PMS-depressionen! Blir alltid så jäkla låg... Och det är ju inte positivt för mina redan ganska elaka tankar!
    Bara att bita ihop, som vanligt. Mesta känner jag för att bara gå och lägga mig eller sätta mig nån stans och vagga fram och tillbaka och bara skrika. Usch usch usch!
    Men om en vecka eller så är det bra igen...

Usch vad jobbigt det låter, har du kollat så det inte finns nåt läkemedel som kan hjälpa dig?

Jaha nu var helgen över och hösten kom med den. Visserligen klarblå himmel idag, men träden har börjat pryda sig med gula löv. Jag trodde jag skulle bli glad över det, men icke. Detta har ändå varit en skitsommar och jag längtar efter att få "flytta hem" till Sälen igen...men det känns dystert i hjärtat ändå och troligtvis just för att det aldrig blev nån sommar.  Fast som sagt, snart är vintern här och då får jag äntligen åka skidor igen. Solig Med lite tur så kan jag ta premiäråket nån gång i slutet av november redan.   
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-08-27 10:56:40 följande:
    Vad fan !! Nu har jag gått upp 3 kg på två dygn!! Ska inte ens ha mena!! Vad händer??
    Har du kollat så att inte batterierna på din våg håller på att ta slut?

Nu har jag ätit potatismos för första gången efter sommaren...det får vara hur onyttigt det vill, det är gott. Yoga har jag varit på med och jag kan bara säga att det är helt underbart. Nu fick vi även ett papper med övningarna så jag akn göra dem hemma.  
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-08-27 21:37:17 följande:
    Willowa: nyligen bytta så det kan jag inte skylla på
    Ja ja jag slänger fram måttbandet i morgon bitti å kollar läget
    Är du dålig på att dricka ibland? Har för mig att kroppen gärna håller på det den får i vätska då. Sedan är jag som jag skrivit innan känslig för värme, jag väger alltid mer när det är varmt. Ägglossning kan också göra att man samlar vatten, inte bara själva mensen. Har du testat att göra en kroppsrening? Kolla med hälsokosten om de har nåt tips.

Jag brände mig nyss i halsen på varm, skummad mjölk, fruktansvärt obehagligt...gissar att jag kommer ha ont i halsen imorgon.   
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-08-27 21:56:08 följande:
    Ziraya: du fixar det, i know it!!

Willowa: ägglissning har jag ioförsig nog nu.
    Känner mig svullen och klumpig. Inte alls skoj. Jobbigt när kroppen håller på såhär
    Jag känner mig också svullen nu, så jag struntar i vad vågen visar och hoppas på att det blir bättre nu när hösten är här.
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-08-27 22:07:23 följande:
    Jag känner för övrigt heeeeelt OT som inte tränar jättemycket, men ändå hänger i den här tråden

Men det här är ju den första tråden där jag fått lite connection med folk :3
    Haha! Du är i gott sällskap av mig, jag tränar inte heller så mycket.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-28 13:21:56 följande:
    Fast jag har inte ont, är bara hungrig... Mycket skumt! Äter inte för lite, dricker som jag ska..
    Har du ätit mycket mjölkprodukter? Du kanske reagerar på laktos om du får i dig för mycket. Det är vanligt att man tål motsvarande ett glas mjölk om dagen, men dricker man mer så reagerar magen...för mig bla med en onaturlig hungerskänsla.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-08-28 12:10:49 följande:
    Ziraya: köp en som visar bara bra siffror då inte en sån skit våg som jag har :-/
    Glädjevåg!
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-28 14:39:10 följande:
    Har mjölk i mitt te, så jag kan ju inte skryta med att jag dricker mycket mjölk.

Får kolla lite
    Fast du har ju även mjölk i maten och i smör och sånt.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!