LIDAA91 skrev 2013-06-16 13:23:56 följande:
Tänk på att alltid värma upp innan i ca 10-15 min. Och stretchingen efter är super viktig efter! Kom även ihåg att 70% har med kosten och göra, kanske bra och ändra den lite oxå.. Mycket proteiner är bra, speciellt direkt efter ditt tränings pass om du vill behålla din muskel massa;).
Bra att du säger det där med stretchingen, jag är superdålig på det.... hur länge ska man strecha efter?
Kan man köra kondition innan eller efter ett styrkepass eller är det bättre att göra det en annan dag?
Jag har lagt om kosten, körde LCHF innan och sen när jag slutade med det gick jag upp en del, mer än innan jag började....
Nu ser en dag ut såhär för mig:
Frukost: Havregrynsgröt på 1.5 dl havregryn och med 100 gram frysta hallon, 1 kokt ägg, kaffe med minimjölk
Mellanmål direkt efter träning om jag tränar, (annars inget): 200 gram kesella utan fett med 100 gram frysta hallon, 1 rå äggvita - mixar så det blir som glass
Lunch - omelett på 2 ägg, 100 gram räkor eller tonfisk, 100 gram keso - 2 ryvita multigrain eller fincrisp, sallad och grönsaker. Kaffe med minimjölk
Mellanmål - keso med hallon eller banan eller samma mellanmål som innan. kaffe med minimjölk
Middag - 200 gram kyckling eller annan protein med tex broccolimos och keso.
Det blir ca 1500-1800 kalorier per dag.
Skulle bli jätteglad för kommentarer !! (är 175 cm lång och väger 64 kg)