Inlägg från: ellen2008 |Visa alla inlägg
  • ellen2008

Träningsnördar - här samlas vi!

Jogging 35 minuter innan frukost och sedan 1.5h tennis. Imorgon har jag mitt första möte med min PT för att få ett program för styrketräning. Ska bli spännande. 3-4 gånger i veckan planerar jag att styrketräna. Vad tror ni om det?

• ellen2008

ni som vet, varför ska man inte träna helkropp på en och samma dag? eller kan man det? hur många olika "stationer" eller vad det kallas kör ni då ni kör styrka? och hur många reps? 
    som ni hör är jag nybörjare vad gäller styrketräning.... men galet motiverad !! vill köra hela kroppen 5-6ggr i veckan....  

• ellen2008

Tack för alla svar. Jag är nybörjare för denna gång om ni förstår vad jag menar.... jag tränade styrka fram till 6-7 år sen men tänkte att en del kanske har ändrats hur man ska lägga upp det.... 
    Jag har tränat en hel del konditionsträning senaste åren bl a mycket tennis, cykling och löpning.... 
    Är inte överviktigt men skulle gärna bli av med ett par  kilon fett och få ett par kilon muskler....

Ligger på 21-22% i fettprocent enligt min våg. Kan man lite på en sån våg, någon som vet?

Ska då satsa på att träna helkropp varannan dag och se vad som händer. 

Har bett om ett program från en PT här men han har aldrig tid att fixa fram det till mig.... bor i Australien och de kan vara lite väl "easy going" här.....  

• ellen2008
    LIDAA91 skrev 2013-06-16 13:23:56 följande:

Tänk på att alltid värma upp innan i ca 10-15 min. Och stretchingen efter är super viktig efter! Kom även ihåg att 70% har med kosten och göra, kanske bra och ändra den lite oxå.. Mycket proteiner är bra, speciellt direkt efter ditt tränings pass om du vill behålla din muskel massa;).
    Bra att du säger det där med stretchingen, jag är superdålig på det.... hur länge ska man strecha efter? 
    Kan man köra kondition innan eller efter ett styrkepass eller är det bättre att göra det en annan dag?