Träningsnördar - här samlas vi!
Denna vecka har sett ut så här hittills:
Måndag kväll cross-training. Jag blev så stel efteråt att det har varit riktigt plågsamt.
Idag gick jag på träning bara för att kunna sträcka ut ordentligt. Det blev en timme Strenght and Core på Elexia.
I morgon har jag pt timme.
Har i det sista varit 4 ggr hos kiropraktor för en ond axel. Han är väldigt duktig och har gett mig ett helt träningsprogram. Tänkte snacka med min pt om det i morgon. Skönt att få ordning på axeln som ger bla huvudvärk när det är riktigt illa.
Jag äter det mesta( jobbar med mycket representation så det är mycket restaurangmat) men tänker på fördelningen av maten. Hemma äter jag ungefär såhär:
Frukost: chiagröt med hackade mandlar och blåbär. Lite müsli. Ett kokt ägg och kaffe. Stort glas vatten med citron.
Lunch: sallad med groddar, quinoa, bönor etc. Bröd!
Middag: fisk eller kött på grillen, sallad. Pasta bolognese, risotto med kyckling etc.
Frukt och nötter som mellanmål.
Vi har också barn och äter därför inte så komplicerad mat. Jag köper enbart ekologiskt och/eller närproducerat. Är inte nitiskt men väljer oftast bort om det inte passar i min ideologi. Jag köper heller inte odlad fisk! Nu är det vildlax säsong och fest!!