Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

JohannesK skrev 2015-08-17 11:24:55 följande:

Jag skulle gärna vilja dela med mig av min träningssida där man kan lära sig lite allt möjligt om kost och träning. Kolla gärna in den och ge lite feedback!

www.gymlivet.com

Har bara läst fettförbränningsguiden men den är bra! Välskriven!! 
  • Margaux

Just kommit från träning.

20 Box-jump
    40 Stående roing
    push-up med mountain climber
    höga knälyft på stället
    Utfall med 10 kg över huvudet
    Wall-ball
    sit-up/get up
    kettlebell

90sek/station 3 varv.

• Margaux

Hade mitt första riktiga crossfit pass idag. I en Box! Fetingbra var det!!
    Vi gjorde massa cleans och annat jag inte kommer ihåg namnet på....

• Margaux

Vi gjorde:
    Clean, snatch, kettlebell, pull-up

Typ det. Finner inget program på hemsidan dock!

Jag sover alltid för lite dessvärre, men jag har vant mig.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-08-19 20:14:15 följande:
    Ok, jag har inget stort sömnbehov men i sommar är det för lite. Lagt mig elva-tolv kliver upp kring fem-sex och däremellan varit upp flera ggr och fått sömnen avbruten. Jag behöver iaf 7-8h sömn eller träna mindre och det vill jag inte. Yngsta dottern sover förhoppningsvis snart bättre om hon är lik sin storasyster, men båda verkar vara lika morgonpigga. Till veckan ska jag på jobbresa så då får jag sova :)
    Jag sover mellan 6-7 timmar och det är egentligen lite lite, för det är alltid avbrutet med någon kid som antingen kissar i sängen eller har mardrömmar.... Men på helgen byts vi av med sovmorgon... Annars är som du säger jobbresa drömmen som återhämtning..... 
    Tar du proteintillskott? 
  • Margaux
    Mecros skrev 2015-08-15 06:58:44 följande:

Hej! Hur går det för er?

Själv har jag kläckt ut mig min lilla bebis och träningsnerverna börjar klia. Har redan gått promenader varje dag i ca 2 veckor. Samt köra bäckenbotten och bål övningar ca 4 ggr. Dottern är 5 veckor. Jag har nu 7 kg kvar att gå ner till startvikt innan graviditeten.

Vänstra bilden är sista som gravid och högra bilden är från här omdagen.

Glömde säga att du ser himla bra ut! Grattis till bebben!
  • Margaux

Denna vecka blir det 6 träningsdagar för mig! Inte illa för en heltidsarbetande tvåbarns morsa....

• Margaux

Idag körde jag ett lunchpass med pt. Uppvärmning på roddmaskin. Sen:
    10 sit up
    8 leg lift från stång
    Clean, burpee/bar jump*4
    200 m rodd

5 rundor. Jag dog lite.... In a god way!

• Margaux

Var tvungen att skippa ett träningspass på fredag. Hade inte tid och heller inte ork... Rätt sliten efter 4 hårda dagar på rad.
    Idag gick jag på Core och Pulse på Elexia och det var för ovanlighetens skull väldigt bra!
    Så bra vecka med 5 träningsdagar!

• Margaux

Sammanfattning av min vecka:
    Tisdag kort springrunda i regn, 2,5km i fjällen.
    Onsdag, gym 1km rodd. cirkelträning med pullups 4, Box-jumps 10, situps 10, armgång. 4 rundor.
    Torsdag. Pt. 1km rodd sen Death by circle training...
    Fredag. Body-pump på Sats. Långtråkigt och allt för snabba rep. Ska inte gå igen...
    I morgon ska jag på Core och Pulse med en väninna. Sen är veckan över med träning!

God helg!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!