• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • OnMyWay
    Fattig student skrev 2011-06-23 18:50:29 följande:
    Ingen aning egentligen, men jag tror ett litet glas vin ger minst skada. Glöm inte att man får fira högtider och andra tider om man vill, inte för att andra tvingar en.
    Jag firar mer än gärna
    Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-06-23 20:08:09 följande:
    Jag firar mer än gärna
    Fira, men undvik matkoma! Sedan kör du hårt igen och väntar till nästa högtid eller annat tillfälle. Midsommarmat är ju inte onyttigt egentligen.
  • Amazina

Hemma igen efter dagens spinningpass. Åååh, vad det sved!! Ååå, vad härligt!! Positiv smärta!!

• Paradigm
    Amazina skrev 2011-06-23 21:12:47 följande:
    Hemma igen efter dagens spinningpass. Åååh, vad det sved!! Ååå, vad härligt!! Positiv smärta!!
    Ja, visst är det skönt när man är klarar! Endorfinerna sprudlar!!
  • Jennie med ie

I´m back!! Tror jag... Låret kändes bra idag, så jag testade först att gå på bandet 5 minuter. Kändes fortfarande OK, så jag började jogga. 5 minuter... sen 5 till... och till slut blev det 25 minuter. Sen vågade jag inte mer, första rejäla passet efter att jag kände muskelbristningen behöver man ju inte vara dum och ösa på. Avslutade med lite mer gång. Och det känns fortfarande OK i låret. hurra!
    45 minuter styrka för mage och rygg/skuldror blev det efteråt. Raka och sneda crunches, sidodrag med hantel och crunches i maskin samt bålrotationer. Ryggresningar, hantelrodd, rodd i dragmaskin, "bakvänd crunch" i maskin samt rodd i maskin. Och plankan.

• Elmina

Vilken härlig grupp, jag är gärna med!

nu ska jag ut och springa, bästa sättet att börja midsommar eller?

www.foraldrafitness.com (om ni vill läsa mer om träning för nyblivna föräldrar)

• ETSS
    Elmina skrev 2011-06-24 07:40:14 följande:

Absolut bästa sättet att börja midsommar med lite motion, synd bara att det ska regna så mycket där jag bor. Själv ska jag ut och gå, går ungefär 6 km på 50 minuter, sen är det bara att fira midsommar med vilken mat och dryck man vill :)
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-23 23:08:09 följande:
    I´m back!! Tror jag... Låret kändes bra idag, så jag testade först att gå på bandet 5 minuter. Kändes fortfarande OK, så jag började jogga. 5 minuter... sen 5 till... och till slut blev det 25 minuter. Sen vågade jag inte mer, första rejäla passet efter att jag kände muskelbristningen behöver man ju inte vara dum och ösa på. Avslutade med lite mer gång. Och det känns fortfarande OK i låret. hurra!
    45 minuter styrka för mage och rygg/skuldror blev det efteråt. Raka och sneda crunches, sidodrag med hantel och crunches i maskin samt bålrotationer. Ryggresningar, hantelrodd, rodd i dragmaskin, "bakvänd crunch" i maskin samt rodd i maskin. Och plankan.
    Skönt att höra! Skrattande
  • Paradigm
    Elmina skrev 2011-06-24 07:40:14 följande:

Välkommen, återkom gärna med resultat! Glad
  • Paradigm
    Hallå i stugan!

*ekar tomt här*

Hoppas att ni inte ligger i sängen alltför bakfulla.

Idag är det lördag vilket betyder vilodag för mig. Jag tränar således 6 dagar i veckan. I och med att jag bor utomlands så blev det inte så mycket midsommarfirande för mig mer än god mat.

Mat och träning igår såg ut på följande vis:

Innan träning blev det som vanligt yoghurtsmoothie.
    Träningen bestod av 20 minuters löpning + styrka.
    Efter träningen blev det frukost med finncrisp och ägg, en honungsmacka, juice, vatten.
    Det blev ingen lunch, men till middag blev det kycklinggryta med soltorkade tomater & en finncrisp som jag bröt ned istället för råris, vatten.
    Till efterrätt blev det jordgubbar toppade i mörkchoklad och kokos (hemmagjorda) + ett glas jordgubbsfanta med lite vodka.
    Sedan somnade jag gott.

Måste tillägga att jag inte är någon fantast av julmat, midsommarmat, påskmat. Det har jag aldrig varit. Jag brukade som mindre äta tacopaj på julafton medan dem andra smaskade i sig sill, potatis, prinskorvar & allt annat som hör till.

Och givetvis vaknade jag med migrän i morse. Min kära huvud gör mig ständigt påmind av att jag inte tål sockertoppar som läsk ger & även alkohol då, även i mindre mängder.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!