Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Fanns det inte en Box där du bor eller varför har ni startat eget? Kul projekt hur som helst! Har ni coach? Eller har någon av er tagit lever 1?

Passet låter bra! Jag missade min lunchwod pga trafiken och har varit på boxning ikväll! Länge sen och kul. Är rätt död! Mina lår har fått Linnex och mådde nog bra av lite träning...

• Margaux

30.
    Wod

Deadlift max progression
    5*35
    3*45
    1*55
    1*65
    Plus 1 på var 5 kg upp till 95! PR med rätt stor marginal

12 min amrap
    9 power clean 30kg
    6 pull ups
    55 DU
    5 varv

• Margaux

Hade hoppats på lite glada tillrop för mitt marklyft på 95kg. Jag är superhappy och hoppas på 100 nästa gång!

• Margaux

Tack det är en deal!!
    Vi har alltid en teknisk del innan metcon. Gör inte ni det?
    Jag tror jag klarar 100 rätt snart, 95 var nog inte helt mitt max men jag hade hållit på ett bra tag... Färre lyft nästa gång så kommer jag fortare upp i kilo... Så bara att förbereda sig!!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-03-23 11:42:54 följande:
    Jo det har vi men det räcker inte riktigt till för mig inte i de "stora" iaf. Mitt pb i böj har jag efter när jag gjorde en sex veckors toppning med böj 3 ggr per vecka. I mark drog jag 170 för kanske 6 år sedan och för att komma dit skulle jag förmodligen behöva göra en liknande satsning som i böj. Men jag tror jag har goda chanser att göra pb i Overheadsquat alt clean&jerk eller Push press så jag siktar på det
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Det är väl så när man börjar bli bra... Då ska det lite mer till för få pb!
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-03-25 10:46:39 följande:

Pass 33

Otroligt omotiverad idag, började möblera om i gymmet och skruvade ihop en boxjump-låda innan jag tvingade mig att börja lyfta.

Clean&split jerk gick mot PB och tog det eventuellt jag minns inte, 90 kg gick vägen, 95 kg bommade jag stöten på. Hade jag klarat 95 har det definitivt varit pb.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Låter ju som om du jobbat på bra!!

Jag är på resa och har vilat ett par dagar, i morgon tänkte jag en joggingtur!

Sen ser jag fram till 16.5 i veckan....
  • Margaux

31. Efter en vecka påsklov.
    Axeln är fortfarande stökig och jag fick justera woden väldigt.

Skulle vara snatch och over overhead squats men blev emotm 10 min:
    1 power clean
    3 front squats

Wod 12 min amrap

6 Med ball push press
    12 overhead squats
    18 abmat situps

5+18

• Margaux
    Wilowa skrev 2016-03-30 14:56:50 följande:

Detta gick ju inte som jag tänkt mig! Efter en incident i slalombacken, som kunnat blivit mycket värre, så är jag nu sjukskriven för andra veckan. Gråter Det går framåt, men inte så fort som jag önskar att det skulle.

Krya på dig!!
  • Margaux

32. Idag körde jag en kortversjon själv på väg till hämtning på dagis. 
    Sprang till gymmet(max 5 min). 55 kcal row
    Dead lift prog:
    5*40kg
    3*50
    2*60
    1*65
    1*75
    1*80
    1*85
    1*90
    1*95
    1*100

Så nu Studentpappa är det dags för ett PR för dig!

Avslutade med chin-ups och sprang till dagis.. 30 min totalt

• Margaux

Slalom historierna påminner mig om mig när jag var barn. Min pappa tog mig med högst upp i backen som helt nybörjare och så åkte han 50 m ned och förväntade sig att jag skulle klara mig ned, så höll vi på. Var väl 5-6. Det gick som tur var fint, jag la mig ner när det gick för fort.... Han var väldigt pedagogisk, min far!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!