Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2016-04-02 12:43:26 följande:

Pass 38

Tog med dottern imorse och skulle köra, hade glömt att det var tyngdlyftning idag. Så jag halkade in på en timme teknik istället för mitt tänkta pass.

Men jag avslutade med några snabba oh-squat och jag fixade mitt pb på 70 kg. Ganska fegt val då jag inte kört det på länge och i stort sett aldrig kör tungt men men det satt iaf

Får jag bara till rörligheten i bröstryggen finns det bra potential att öka mitt pers rejält. Jag låser ut som en sopa och tar den största vikten med axlarna.

Grattis då! Jag ska klämma till med minst 5 kg till om en vecka eller två. Har du bälte när du lyfter tungt?
    Jag hade inte det igår, kändes bra ändå. Tror inte det var mitt max.
  • Margaux

33. Core och pulse på SATS med barna incheckade på minisats! 
    Fortfarande krånglig axel. ska prova ett par dagar med full dos av Ibuprofen och se om det hjälper!

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-04-03 06:19:25 följande:
    Jag använde bälte i alltför stor utsträckning tidigare, men har bestämt mig för att jag måste sluta. Jag är för svag bålen och tror det är en orsak. Men vid lyft kring 90% och uppåt kommer jag fortsätta använda bälte.

Köper du ett bälte så se till att det går att låsa, inte bara kardborre. Släpper bältet under ett lyft kan det vara farligt. Kardborren "spricker" upp eller hur man ska uttrycka sig om buktrycket blir tillräckligt stort. Då tappar man formen rejält när man förlitar sig på bältet.

Det verkar gå bra för dig kul! Jag vet iofs inte vad du väger men om du kollar den här tabellen tror jag du närmar dig vältränad i mark. Och den måste gälla styrkelyftare eller åtminstone riktigt seriösa gymmare. För min egen del ligger jag ljusår bort, 207,5 kg krävs för att jag ska nå vältränad. Jag tar kanske 160 kg.
    Jag väger 63 så börjar komma in i V i alla fall!  
    Men jag är nog inte balanserat stark, jag har inte jobbat nog med OHS eller snatch etc så över huvudet med behov av balans är jag riktigt dålig. 
    Bälte. Ska jag i så fall köpa ett läderbälte? rädd att det ska skava och ev vara för brett. Men jag är iofs en reslig kvinna, med 180 i fotlästen.
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-04-03 14:44:46 följande:

Har börjat med konventionella marklyft nu, förresten! Det suger att minska vikten, men nu jobbar jag enbart på teknik. Känner dock att jag har potential att snabbt bli starkare än i sumomark, jag har betydligt lättare för tekniken.

Hur mycket lyfter du? Jag vet att man inte ska jämföra men nyfiken är jag ju.
  • Margaux

Fattar inte alls vad sumo ska vara bra för. Utom möjligtvis att klara mer för det är ett mycket kortare lyft. Men känns helt knasigt för mig... Vi har gjort det ett par gånger med gummiband!
    Jag är rätt lång och har aldrig tänkt på att jag skulle vara sämre i marklyft för det....?

• Margaux

Jag säger att jag är helt "normal" för att jag är helt "riktigt" skalerad. Det är aldrig någon som tror jag är 180 förens de står vid sidan av och kollar... Så anatomiskt är jag balanserad eller vad man ska säga. Men jag är mycket starkare i ben/säte än överkropp, något jag förstått är vanligt för kvinnor som har barn.

• Margaux

34. Crosstraining på Sats. Missade lunch wod'en pga tandvärk hos sonen. Akuttimmen var precis på samma tid...

• Margaux

35. 
    Lunchwod.

Deadlift progression
    5-5-3-3-1-1-1-1 upp till 95 blev det idag, hann inte med 100kg... Ska börja tyngre nästa gång! 

Metcon: 7 rounds for time.
    10 wall balls
    10 pull ups(skalerat till ringrows)

8,56

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-04-07 20:20:22 följande:

Det verkar bli en vilovecka, orken och suget finns inte. Löjligt att skylla på att det "är körigt nu" och jag får oftast krupp på folk som anser det vara någon form av bevis på att det går bra.

Stress är fan helt värdelöst, och man åstadkommer ju hälften av vad man borde istället. Imorgon är jag iaf ledig och tänker inte svara i telefon om det inte är polisen som ringer

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Jag måste träna om det är körigt..... Klarar inte alls att hantera stress utan fysisk utmattning/urkoppling.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!