Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

40. shape på Sats. Det är inte särskilt givande träning eftersom det inte är tungt nog. Men det var ett gäng kompisar som skulle. Axel fortfarande fucked up. Tröttsamt!

• Margaux
    Wilowa skrev 2016-04-12 19:14:22 följande:

Jag har länge varit sugen på att göra en klassiker, men är väl medveten om att formens om krävs för det är lite för långt borta. Därför får det bli en Ica-klassiker istället. Bara det får mig att fundera på vad jag gett mig in på, om nio veckor så ska jag, som knappt kan gå, ha cyklat 30 mil.

Vad är en klassiker resp Ica klassiker?
  • Margaux
    Wilowa skrev 2016-04-12 21:27:59 följande:
    På Ica klassikern ska man göra den svenska klassikerns delmoment, men man behöver inte göra allt på en dag. Det börjar med 30 mils cykling under nio veckor osv.
    Typ Triathlon fast utspritt? Har aldrig hört talas om den svenska klassikern....
  • Margaux

41.
    WOD
    10min emom
    3 power clean+ 3 Push press 20kg
    Skulle eg varit tyngre och 1+2 men min axel gör att jag får ta det försiktigt.

Metcon
    3 rounds for time
    21 box jumps
    12 Thrusters 20 kg
    3 muscle ups(med gummiband assistans)

8,58min

älskar min tränare, han hjälper mig mycket med axeln och ger mig övningar som verkar fungera bra.  

• Margaux
    Wilowa skrev 2016-04-13 07:43:25 följande:
    Den svenska klassikern är:

Vasaloppet 9 mil
    Vätternrundan 30 mil
    Vansbrosimmet 3 km
    Lidingöloppet 3 mil
    Det var då väldigt långa distanser... Men helt klart ok med tanke på att det inte ska ske i sträck. Har kompisar som håller på med Triathlon och typ Ironman etc. Det verkar så destruktivt på något sätt..... Men imponerande självklart!
  • Margaux

Glömde skriva igår.

42.
    1000m rodd 4,38min

Dynamisk uppvärmning med fokus på axeln.

Front squat 5-5-3-1-1-1-1-1 upp till 52,5kg som var fin. Fegade lite på 55 så den hade nog inte varit godkänd. osäker på om jag var under horisontalen med rumpan.

Jogging hem.

På tal om stång använde jag 20kg igår och jag som är van vid damstång tycker det är mycket bökigt. Var på SATS igår och där finns bara standard stänger.

I vår box är det aldrig snack om tjej eller killstänger men ALLA killar använder 20kg och ALLA tjejer 15kg. Att det skulle påverka greppet för killar köper jag inte, så små händer har inte folk. Och det är ju ytterst sällan man lyfter mindre än 20/25 kg i crossfit om det inte är uppvärmning... 

• Margaux

Ska man inte ha "bumpermåttet" pga att man ska få ett ergonomiskt bra lyft? Jag har blivit frånrådd att använda mindre vikter pga det....

• Margaux

43. Sats i Nacka Strand(fint gym)

2000m rodd och 70 deadlift (50kg)
    utspritt i metcon. 25-20-15
    15,38min

Tungt.

• Margaux

44. Wod
    A. E2MOM 12m
    Segment clean-hang clean- split jerk 25 kg

B. 15-12-9-6-3
    Power clean
    Burpee (bar facing)

6,58 min

Denna var tuff..... Sjukt andfådd på slutet.....

Någon som använder Beyond the whiteboard? 

• Margaux

Nu har jag förresten köpt ett bälte. Sjukt stelt och obekvämt! Hur ska man vänja sig till det tro?
    Det blev ett Abilica i svart läder..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!