Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2016-04-29 20:39:10 följande:

Nu har vi medvind på boxen, mycket nytt folk efter allt slit, och idag fick vi ca 100 kvm gymgolv av en annan box som köpt nytt. Skitigt men annars bra skick, vi får lägga några timmar i en tvätthall så blir det bra sedan.

Gratulerer!! Kul! Hur många medlemmar har ni?
  • Margaux

50. 
    30 min cardio puls

Fick inte plats på core så körde lite själv.

Mobility training/strech 

Marklyft
    10* 40kg
    5* 60
    3*3*80kg

8 kg KB 1 leg deadlift 10*3/ben

Nu ska jag baka tårta, muffins och rulltårta till barnkalas!

• Margaux

51.
    Wod

Warm up
    2 rounds of:
    15 KBS 8 kg
    15 Ballslams 

Handstand progression 1*10

AMRAP 15 min 
    9 Deadlift 45 kg
    12 Push ups
    15 Boxjumps

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-05-04 21:12:46 följande:

Pass 45 i väntan på friskare rygg övade jag på DU, jag är så fruktansvärt kass på det! Blir så arg..

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Övning ger mästare! Keep it up!
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-05-04 21:35:57 följande:
    Ja det vette tusan jag hatar hopprep mer eller mindre, och är jag frisk lägger jag inte fem minuter i månaden på att öva så jag kommer väl aldrig lära mig riktigt. Gå på händer var det nog också ett halvår sedan jag övade på
    Vi har det ganska ofta på våra wods. 
    Samt handstående/gående/pushups flera gånger i veckan....

Idag har jag sågat ned träd om det räknas som träning? Rätt jobbigt var det i alla fall och jag har go´ tränignsvärk från alla pushups igår.
  • Margaux

52. Igår
    Rodd 1km/500m/500m 60 sek vila mellan. Jag hatälskar romaskinen. Sjukt jobbigt, sjukt bra!

Front squats 10*30, 10*40, 5*45, 3*50, 1*55kg

Death by chin-ups(vilket för mig innebär 3 strict... och resten negativt... )

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-05-07 06:59:25 följande:
    Använder inte instagram, jag har kört olika gratis programmeringar tidigare. Invictus t.ex. har 3 olika varje dag beroende på vilken nivå du ligger på. Men här finns han till hands att fråga om feedback, alternativ etc. Samtidigt som jag utgår ifrån att han lägger ner mer tanke bakom det hela än gratisalternativen, jag tycker det känns värt att testa. Rent spontant när jag kollar igenom programmeringen så är det långt utanför min comfortzone så jag kommer bli tvungen att testa mycket nytt, vilket är bra då jag är lite bekväm och kör oftast det jag kan. 
    Ja det var ju inte stora pengar att bråka om ändå... Men när du gör sånt som du inte kan, vill du då inte ha med någon som kan? Jag gör generellt bara sånt som jag vet jag har kontroll på när jag tränar själv.... Annars är det så tryggt och naja att ha med en tränare.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!