Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Skithemsida. Skrev ett långt inlägg som blev borta. Bläää

Kort sammanfattning. Lördag/söndag HIIT med DU, Pull-ups, backeintervaller, Planka etc.

Måndag Crosstraining. 

73.
    Idag 40 min på Sats med Front Squats upp till 55kg.
    3*3 strict chin-ups
    3*10/ben enbens deadlift med KB 10kg
    Cash-in/out 500m rodd

• Margaux

Fredag var jag på ett Crosstraining pass men med en crossfit tränare. Det var pistols, Wall balls, ting dips, front squats etc.
    Idag har jag haft så ont i låren att det är ett komplett skämt....

• Margaux

WOD.
    Strict shoulder press
    5-5-5-5-5
    20kg, 25kg, 22,5kg 22,5kg 22,5kg

1/2 Cindy amrap for quality
    5 pull ups
    10 push ups
    15 air squats

7 varv. 1 pull up och 4 ring rows per varv.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-06-12 05:54:00 följande:
    Skönt! Idag gör jag comeback igen, ska till sjukgymnasten imorgon. Men jag får ta det väldigt lugnt som det känns. Till veckan kommer min skivstång, vikter och gummigolv. Sen ska jag beställa kbs och ringar Kul med eget gym!

Jag ska byta jobb också så jag har ångest för att säga upp mig till veckan. Det är ju inte ett roligt samtal..
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Himla kul med eget gym....
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-06-14 21:25:57 följande:
    Oklart om du var ironisk eller inte men jag tycker det blir toppen

Jag har inga problem med att vara själv bara jag får lättare access till träningen. Beställde tjocka pusselmattor idag, ska skicka efter kbs och ringar bara jag får tummen ur. Yngsta är sjuk och största har sommarlov så jag har fullt upp på dagarna. Stången och vikterna borde ha kommit, firman verkar inte vara den snabbaste med leveranserna. Skulle kommit i fredags först...
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Absolut inte ironisk.... :)
    Jeg hade gärna haft ett hemgym med en romaskin och lite vikter.
  • Margaux

Sammanfattning av min träning i det sista.

Torsdag var jag på Crosstraining på Sats med en naziinstruktör som körde squatjumps som viloövning. Rätt nära kräkgränsen när det var klart.

Lördag körde jag cardiopuls på Sats och styrka efter. Marklyft upp till 95 men med fler reps än tidigare. Pull-ups och handstand progression.

Idag var jag på wod med shoulder mobility work och handstand shoulder taps. Inte helt där än. Kan lyfta lite men absolut inte några jädra shoulder taps...

15-10-5
    KBS 16 kg
    Pull ups
    Goblet squats 16kg

• Margaux

Jag har endel till hemträning:
    Hopprep, matta, hantlar upp till 7,5kg styck och foam-roller. En KB på 20kg. Den är lite dör tung för mig så jag vill köps en 16 kg också... Så har jag några gummiband från Casall och ett ab-wheel. Tycker man klarar sig rätt bra med det. En stång vore ju fett samt en stång till pull-ups och ringar....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!