Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

45.
    Idag körde jag Crosstraining på förmiddagen...
    Bra pass med massa pull-ups och pistols! Livets små glädjeämnen! 

• Margaux
    K grrl skrev 2016-04-23 06:44:19 följande:

Jag har ingen aning om vilket pass i ordningen... Men många är det. Har en dags cirkelträning i mitt program nu, rätt kul men skulle inte vilja ha så hela tiden. Ökar i frontböj och ligger nu på ATG 57,5 x 8 (x2 set). Gjorde dips för första gången på över ett år och har mer än tredubblat repsen. Känns riktigt bra!

Oj så bra! Mitt personbästa på frontböj är 55kg. På en repetition!
    Men jag verkar väldigt skevfördelad i min styrka. Klarar jo 100 i marklyft och gör en serie pistols hur lätt som helst. 
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-04-23 09:46:30 följande:
    Det gäller att vara på sin vakt, helt plötsligt bara slår det till
    Det bästa med crossfit för mig är inte träningsformen men gemensamheten och träningsuppföljningen! Vi är normalt kanske 5 st på en tränare och det ger väldigt bra coaching.. 
    Sen tycker jag det hjälper att det är fort och intenst. Lalla runt på ett gym i evigheter är inte min grej. Men så har jag neonstrumpor också!
  • Margaux
    Wilowa skrev 2016-04-23 10:13:05 följande:
    Jag har aldrig testat crossfit, men håller med dig om gymmet. Fast jag har hittat ett bra alternativ i cirkelgymmet som Friskis har här. Enda nackdelen är att det bara är 17 bokningsbara platser, så ska man gå på det passet måste man boka på minuten när de släpper platserna.
    Du borde prova! Sjukt trevligt! Och kul!
  • Margaux

46. 
    idag var jag på cardio pulse, 60 min och det var rätt andfått alltså... Kul!

• Margaux

Krya på er!!

47. WOD 
    A. Front squat pauses 
    3-3-3-3-3
    35-45 kg. tungt med paus på botten....

B.   30 Twisting knees to elbows, 16kg KB
           20 Twisting knees to elbows, 16kg KB
           10 Twisting knees to elbows, 16kg KB

5,58 (men inte helt rättvis tid då jag fick ont i axeln av att hänga så jag skalerade TKE helt ned till golvet efter första vändan.)

• Margaux
    K grrl skrev 2016-04-26 17:58:37 följande:
    Jag brukar göra goblet squats med paus på botten, men 6-8 rep. Fy fasen vad de tar!
    Det låter ju som en bra plan till egenträning...

Jag har gått och blivit förkyld! Hoppas vara bättre i morgon så jag kan träna. Hoppade över idag! 
  • Margaux

48. 
    Hittade en wod på swedishcrossfit(rodd) och körde själv igår. 

Uppvärmning 1500m jogg

Front squats 10*20, 5*30, 5*35, 3*40, 1*45,1*50, 1*50 

Metcon:
    250m,750m,1500m, 500m, 250m rodd. Vila 90 sek mellan varje intervall. Denna kändes.... 
    14,38

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-04-28 19:13:39 följande:

Vilka softa dagar man har som pappaledig alltså, jag förstår ju varför mammorna håller hårt på dessa! Jag tror seriöst sambon måste ha skarvat dubbelt upp när hon klagade på hur stressigt det är på morgonen och hinna med lunch etc. Trodde väl att hon kunde blåsa mig på ledigheten..

Det är ju inte en slump att det kallas "lattemamma".
  • Margaux

49. 
    Wod
    A. Handstand pushup progression

B. 50 wallballs
    40 KB 12 kg
    30 pushups
    20 Toes to bar
    10 burpees
    9,48

avsluta med HSPU 
    så lite drygt 2 min med HSPU(Eller i mitt fall handstående, kan inte göra pushups pga axeln än....)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!