Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

mandie skrev 2011-11-10 15:36:44 följande:
    Keso, jaa vilket bra tips på mellis. Hade jag glömt bort, jag tycker ju det e kanongott! Tränat måndag, onsdag och idag den här veckan :) Skulle behöva imorgon ocså eftersom jag sen inte kan på lördag. Men hur ofta bör man lägga in vilodag egentligen? Tre dagar i rad med träning e det ok?

Förövrigt är jag lite less på att jag helt tappat min löpträning, jag som älskade att springa är nu helt off. Fast det viktiga är väl att man tränar öht?!
    Jag tränar 5-6dgr/vecka Och det fungerar för mig! Man kan träna många dagar men inte samma sak hela tiden.
    En vecka kan se ut sähär för mig:
    Må -vila
    tis -kort/snabb löp på bandet + skivstång intervall
    Onsdag -löpning (långlöp från 10km -15)
    torsdag -BOX eller skivstång (evt några snabba km på bandet..  eller på crosstrainern ca 15min)
    Fre -"sjukgymnastik" i gymmet + spinning eller stepUp
    Lör -löpning, långlöp
    Söndag skivstång/spinn (90min) eller löpning. (enstaka gånger spinning)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

+ det som jag glömmer: Transportcykling t/fr jobbet 1mil/håll knappt. Ca 10mil cykling/vecka.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-11-10 17:48:48 följande:
    Brukar ha bra/normalt annars... Men nu beror det på att jag är/varit magsjuk. Allt jag äter rinner rakt igenom! Så det känns ganska logiskt att jag är yr och illamående när jag inte får behålla någon mat..... Får försöka proppa i mig en massa mat och hoppas att det stannar kvar... idag har jag varit bra i magen *peppar peppar* iaf..
    NEEEEEEEEJ! Inte proppa i mat. Ät lite lagom, snälla saker. Osötad blåbärssoppa stoppar. Pröva med vitt bröd(tex rostat) och gärna resorbi eller annan vätskeersättning. Du ahr säkert saltbrist, vilket gör att du förlorar mer vätska och då blir bl.tr lågt. Ät lite lagom..
    godisgrisen skrev 2011-11-10 16:35:08 följande:
    Undra på att du är hungrig, du måste ha kanonbra förbränning med all din träning
    Jag är trådens matmonster Jag gillar sushi, men idag köpte jag "bara" 9 bitar och då fick jag ju fylla på med kesomellanmål sedan. Brukar köpa 11 bitar.. Folk tycker inte jag är klok! Särskilt inte som jag är relativt smal. Men stark!

DAgens pass: Skivstång + 15min crosstrainer. SUPERSTARK! Bara att lassa på på stången! Hur gött som helst.
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-11-11 01:26:18 följande:
    Joana: Vilken tråd har du startat? Om du har en egen tråd borde du skriva länken. Eller "hijackar" du vår tråd?
    Det låter som en kul idé och ett intressant projekt.

MissKaos: Ja, du är nog den som skriver mest om vad du äter. Sedan om du egentligen äter mest är en annan femma. Vad skönt att du har flyt i din träning!
    JA det vet man ju alldrig: Jag har varit konstant hungrig ett tag iaf -och iom att jag gick upp så jättemkt isamband med hormonbehandlingar före graviditeten (som jag ju inte direkt blev smalare av..) och sen hade extrema påfrestningar under 1,5 år efter det (mao, jag gick inte ner igen) så är det ju så att jag har behövt tänka mkt på vad jag äter. Nu har jag gått ner alla kilona och är nog i mitt livs form tror jag. SKÖNT att slippa släpa runt på dom där X-tra 15 jag drog på mig. Det var inte ngn höjdare för rygg/knän osv. Och inte trivdes jag heller. Nu tänker jag ju mer på vad jag äter än vad jag har behövt göra tidigare iom att det finns ett "viktminne" i kroppen. Åh andra sidan: Jag äter ju mkt är alltid sugen MEN inte på sötsaker utan på MAT vilket är otroligt skönt..
    Tränat som en galning har jag alltid gjort. Gillar inte att kolla på TV så mkt, så den tiden folk lägger på det lägger jag på gymmet/löpspåret

Ja, jag tror ju att det där med flyt i träningen beror på att jag faktiskt äter bra och vilar mer omd et behövs. Och gör olika saker!  Har jag inte lust med det där passet jag brukar gå på så gör jag något annat istället! Testat på gympa tex. Och vattengympa. Funktionell träning. Yoga. Osv.

Nu vill jag att året ska vända till ljusare kvällar.. Längtar ut och springa mer igen MEN det är ju bra med en period med mer styrketräning..
  • MissKaos

JAg bor i Göteborg!

Dagens pass: 12 km långsam löpning, underbart! Ute i kylan och solskenet. I Utbybergen delvis, för er som bor här.. Iaf det är himmla vackert däruppe och tyst.. Sen har vi haft besök sedan igår på fm. av mina föräldrar sonen har varit överlycklig! En promenad med hundar och barnet på trehjuling.. Härlig dag mao! Igår blev det både skumpa och vin

• MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-11-12 21:00:11 följande:
    Jag valde bort bolibompa och godis och tog en löptur istället Utökade turen till 4,5 km mycket nöjd!

nu njuter jag av ett glas rött och "så mycket bättre" en mycket bra lördag Har dessutom varit och storhandlat idag, så kylen är fylld med keso och kvarg och frysen proppad med smaksiga grönsaker
    Härligt! Grattis till den lyckade löpturen Du är grym!
    Och det är underbart med storhandling.. Efter att ha haft besök så är det en massa saker som är slut här! Frukten. Skinkan.. Ja, ni fattar. Köpte hem en massa extra gott bröd till frukosten imorse iaf, så det har vi.. Får nog göra som dig och hadnla lite imorgon.
  • MissKaos
    Beckaa skrev 2011-11-13 19:05:13 följande:
    Flickor, nu ska ni få höra vad jag just åt! Kesoplättar, vilket visade sig vara hur mumsigt som helst!

Recept för 2 portioner
    250 gr keso (en liten burk)
    2 ägg
    3 msk vetemjöl (eller annat grövre mjöl om så önskas, jag använda råg)
    salt, svartpeppar
    smör till stekning

Rör samman allt, eller mixa med stavmixern för en helt slät smet och låt blandningen stå 30-45 min
    Stek plättarna i smör på ganska låg värme. Vänd först när ovansidan torkat.

Jag åt mina med en avocadohalva och en hemgjord skagenröra på maglagningsyoghurt, finhackad rödlök, dill, citronsaft, salt och peppar och en massa räkor.

Konsistensen blir lite mitt emellan ugnspannkaka och raggmunk. Proteinrikt, kolhydratsnålt och hur gott som helst. De kan ätas antingen med matiga tillbehör eller som efterrätt.
    Åh! Det låter ju kanongott! Och här tog just ALLT slut. Keson. All frukt. JAg osm ville göra sånna nu!

Dagens träningsrapport: Skivstång/spinn (90) ökat viktern apå ben till 25kg idag. Gick bra Men det kändes såklart på cykeln. Nåväl -nu är det ju JAG som bestämmer och inte benen så dom fick köra på bra ändå Supernöjd
  • MissKaos
    Kalasbraigt skrev 2011-11-13 19:52:32 följande:
    Sprang 7 km igår, så skönt. Ska testa springa milen imorgon - tror ni jag fixar det? Har aldrig sprungit milen! Undra vad jag ska göra om jag fixar springa en mil, nåt kul ska jag unna mig, definitivt :)
    Gött! Glöm inte att öka sträckan LÅNGSAMT nu bara. Så du inte skadar dig! 10%/vecka  är max.. Men det klart du fixar. KLArar du 7km är du ju nästan framme redan
    Tessou skrev 2011-11-13 20:01:56 följande:
    Jag har också tränat (dans), avbokade EN minut försent... Men det gick bra trots ond fot!
    Skönt! Kanske var meningen att du inte skulle hinna avboka?
  • MissKaos

ANMÄLD! Att springa GBG varvet Och seed-loppet. Pirrigt Ska springa för Stadsmissionen = välgörenhet. Känns skojj Hoppas bara jag tar mig runt.. Och kan prestera en tid i seedloppet så  jag slipper starta i grp 10

• MissKaos
    Tessou skrev 2011-11-14 13:32:10 följande:
    Dubbla pass idag - cirkeln är avklarad å sen  ♥ Combat ♥ ikväll!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!