Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 94

Marklyft 3x5 120kg, clean 5x5 60kg, teknik Toetobar, gjorde ett gäng med 5kg medicinboll mellan fötterna också.

• Studentpappa
    JTo skrev 2015-08-04 17:51:22 följande:

Fjällvandrat och bestigit berg i helgen, träningsvärk i låren och öm i fötterna :)

Vackert :) Vart har du varit? Skulle kunna vara lapporten men säkert någon annanstans också. Är nog 5-6 år sedan jag var där så minnet sviker. 
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-05 19:32:18 följande:

Så happy! "Mitt" gym har fått ny cage med 6m monkey bars etc. Här ska det klättras.....

Kör du armgång på det? Eller vad klättrar du på?
  • Studentpappa

Pass 95

Mjukstart efter en veckas förkylning, tränade teknik på olika varianter av pullups. Behöver bli bättre på kipping för att fixa bar muscleups.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-06 08:24:18 följande:

Ja just det..... Nu har jag snart pt timme. Lovar att han kommer tvinga upp mig där igen. Måste bara köpa flytande kalk för det gjorde rätt ont i händerna. 

Okej ja det är jobbigt med armgång, jag sabbade händerna igen igår när jag körde pullups. Men nu har jag köpt palm protectors, typ skinnlappar för handflatan. Blir så handikappad med trasiga handflator
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-07 20:41:39 följande:

Vad heter dina "handskar"? Tänkte googla och se... Har blodblåsor i händerna efter igår... @Studentpappa

Köpte palm protector på hefitness.se men dom var sådär.. Köp på bearcrawl.se istället dom är skönare. Eller så köper du handskar, tror ompu.se har ganska prisvärda med bra grepp.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!