Träningsnördar - här samlas vi!
Tjolahopp på er :)
Hoppas att jag kan få joina er :)
Älskar att träna, men har en ryggskada så just nu blir det bara rehab och korta promenader.
Såg att det finns en kostråd oxå, den ska jag kika in i nu när jag inte kan röra på mig så mkt...
Tanken är att jag ska göra mellan 2-6 pass om dagen med rehaben och ja, jag blir svettig och får träningsvärk efteråt :D även om det är vääääldigt enkla pass...
Nån mer som kör rehabträning el har gjort som kan komma med lite tips?
Jag har tänkt så länge på vilken mat jag ska äta, så jag går bara på autopilot idag och är nog inte rätt person att komma med råd. Men jag reflekterar ganska ofta över hur vår kundvagn ser ut på Ica maxi jämfört med många andras. Det är oftast ganska stora skillnader och mycket som vi av ren vana inte äter.
Proteinkällorna är kyckling, lax, torskrygg, köttfärs, ägg, älgkött, och till viss del äter vi också korv vi har ändå barn. Allt är svenskt i den mån det är möjligt, enbart av den anledningen att jag vill sponsra svenska bönder. När vi grillar på sommaren så är det entrecoté, kyckling eller hemgjorda högrevsburgare som gäller
Kolhydratkällor Pasta, potatis, ris och bröd
Vi äter mycket frukt och grönt
Dricker vatten och mjölk i stort sett aldrig läsk
Jag gör aldrig mjölredningar till sås utan äter fullfeta mjölkprodukter som grädde/creme fraiche
Sen hänger det väl på mängden man stoppar i sig i regel.