Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Evenstar skrev 2011-08-18 18:37:52 följande:
    Halloj,

Skuttar in (nja krälar in) Flört och rapporterar lite. Jag har varit hos läkaren idag igen och vi diskuterade om träningen osv och OM jag orkar nu får jag gärna promenera men känner jag mig det minsta matt ska jag fortsätta kampera på soffan och tjura istället. När jag ätit klart antibiotikan kan jag börja instruera igen OM det känns bra och jag känner mig pigg. Så det är ju lite att se fram emot ialla fall.

Jag är ju tillbaka på jobbet efter sommarlovet och jag tycker det är skönt. Jag älskar struktur och rutiner.

Jag hade som plan innan min hals började bråka med mig att det här ska bli bästa fitta-till-mig hösten nånsin. Från hyfsat bra form till kanonform.
    Jag fortsätter med det tänket när antibiotikan är uppäten och ur systemet!

Ha en skön kväll
    Jag läste först fitta till mig som ngt annat Skäms men det var ett kul garv
    Krya på dig!
    Tullemi skrev 2011-08-18 20:16:43 följande:
    Vi har haft en heldag på Liseberg och det får räknas som träning . Däremot verkar det smått omöjligt att hitta mat som inte är totalt onyttig där. Åt en liten vanlig hamburgare på BK och sen var det en sväng till Ben & Jerry's. Illa! Nu är jag såå trött så det blir ingen hemmaträning heller.
    Hamburgaren är ok, be om mindre dressing! Bbt pommes mot sallad och ta light läsk, juice eller mjölk. Eller välj chicken nuggets (den största förp) dissa dippen och ta sallad och mjölk..  Så blir det ganska ok för en slarvlunch.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-18 21:22:25 följande:
    Jag hoppas på det! Och nej, jag har inte ätit proteintillskott förut så detta ska bli spännande. Jag hoppas att jag ska orka mer på träningen och även i vardagen. =)
    Det beror ju med på vad du förbrukar. Tänk då på att sprida ditt proteinintag. Musklerna kan ladda in max 15.20g proteiner/måltid. Sen använder kroppen en del till annat; Men det gäller att sprida ut sina proteiner -då kommer skillnaden!
    (och ja, jag är kostnörd.. Helt störd )
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-18 16:18:44 följande:
    Hoppas du blir nöjd :) jag är på väg till gymmet, vaccinerade mig idag och fick rekommendationen att inte träna.. Men spinning borde väl funka?
    Vad har du vaccinerat dig mot? Jag ger ifs bara influensavaccin men har alldrig hört ngt om en sådan rek. Det klart man kanske inte behöver köra biceps -det kan ju ömma i stick-stället..
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-18 23:07:15 följande:
    Det är Gardasil jag fått.. det blev spinning iaf, borde ju inte spela någon roll
    Nej, det kan de tinte göra. JAg har då alldrig märkt ngn skillnad på om folk  har tränat eller inte efter gardasil.
    Fattig student skrev 2011-08-19 07:19:21 följande:
    Måste ju jämföra. =)

Serving size 1 scoop (33 g)

Calories 116 g
       Calories from fat 0 g
    Total fat  0 g
    Cholesterol  < 1 mg
    Total Carbohydrate 3 g
        Sugars   0 g
    Protein 26 g
    Calcium 130 mg
    Phosphorus 68 mg
    Magnesium 20 mg
    Sodium 55 mg
    Potassium 150 mg

Precent Daily values are based on a 2,000 calorie diet.
    Ok, ett "tjejprotein" du måste alltså addera kolhydrater efter träning!

Testade en äcklig grejj i morse btw. Gjorde gröt, la i blåbär så dom tinade (jättegott, populärt hemma -även med lite solrosfrön/linfrön/pumpakärnor/cashewnöätter är der gott..) Well, äggen var slut och jag vill ju ha proteiner. SÅ jag gjorde en vanilj-protein shake på mjölk till gröten. Blev lite *hmm* läskigt så tidigt. Men men fick iaf i  mig de proteiner som jag vill ha på morgonen! (ca 36gr för den som är nördig som jag) Jag tänkte ananrs att kombinationen blåbärsgröt/vaniljmjölk kunde fungera.

Favete: Det brukar vara rätt lagom att blanda med 2,5dl vätska. Ingen idé att du dricker det där INNAN träning eg -du kan lika gärna käka en macka med rejält med proteinriktpålägg på.. Du får mer valuta för  penagarna om du drar i dig proteinerna efteråt inom 30 min från avslutatd träning ska dom vara i din mage!(tyvärr, för på gymmet är man ju hänvisad till att blanda med vatten.)
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-19 08:46:23 följande:
    MissKaos: du är ju som ett litet uppslagsverk
    Ja. jag vet Helt sjukt knäppt, men nå´t speciall intresse ska man väl ha?. Läste in mig ordentigt på det där med kost en gång i tiden, men har bara 5p från högskolan i nutrition. Har tyvärr glömt en del men jag har kunnat redogöra i detalj för hur maten bryts ner osv.
     HAr även kunnat var alla muskler fäster in mot ben...
    Just det. Då sprider jag lite mer nyttig kunskap om kost i tråden: Innan träning bör man ju äta så man orkar köra hårt. Att tänka på då är att mellanmålet eller vad det nu är bör vara 1h före styrka och 2h före kondition. För maximal effekt och energi.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-19 09:04:47 följande:

Det är så svårt att pricka in mat mot träning när man aldrig vet när man kommer iväg till gymmet

Påminner mig själv: aldrig mer 70 kg i benpress för jag har fortfarande grym träningsvärk, otrevlig träningsvärk.

Eller s¨kör du det ett par veckor så vänjer sig benen s¨åsmåningom *avis*
    Jag kan lägga på mer vikter nu, men vågar inte öka för snabbt.. Måste låta musklefästen mm hänga med, har ökat vecka till vecka ett tag nu på alla muskelgrupper. K Änns farligt!
  • MissKaos
    Jennnyn skrev 2011-08-21 16:16:28 följande:

Jag hade lite småfeber senast i förrgår. Hade ont i halsen ett par dagar och hade feber. När febern försvann kom hes-heten och igår hade jag som sagt var ingen röst alls. Idag kan jag få fram enstaka ord, men håller tyst mestadels Är lite snuvig också, men känner mig inte "sjuk" i kroppen...

Så vila en dag till då! Dra inte på dig en lunginflamation (jag prövade, det var rätt trist..)

13km i löpspåret iadg, hade kunnat slringa en bit till men sparar lite på kroppen.  Kolhydratladdade i helgen hosm or och far.. *hrm* 200gr mjölkchoklad, glass och grädde o jordgubbar efter maten i går var nog bra att springa på... (och muffins och kakor t kaffet *visslar*)
    Så, nu blir det hård diciplin på kosten i veckan! INget slarv..
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-21 11:58:34 följande:
    Godisråtta:  det finns en jättebra kosttillskottsbutik här i GBG, fast jag tror inte du bor i Götet.....?
    Vilken då?
  • MissKaos
    tarm skrev 2011-08-21 20:43:38 följande:
    Börjar träna styrketräning om en vecka. Mitt mål är att gå upp 10 kg till nästa sommar. Från 60kg till 70
    kg. Det borde gå, har gjort det förr.

Tränar 4-5 dagar i veckan, så gott som bara styrka. Ska ligga på minst 3500kcal om dagen. 

Vad tror ni?
    Att du ska åta så mkt du bara kan! Börja redan på frukosten. 3500 är inte så himmla mkt om du ska upp i vikt och kör härt. Glömm inte att ladda på mde proteinshakes MED kolhydrater på gymmet, innan duschen typ
    JAg är allt ltie avis på dig, har gått ner en massa kg med hård kamp för att komma i min "gammla" form sas. Får ju räkna kcal och ha koll numera, förr var jag som du! Bra mat, ät extra mellanmål och träna hårt. Så får du väl justera efterhand som du ser vart det barkar? Kanske lite hård (men inte lång) cardioträning ngn gång/vecka för att öka aptiten?
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-08-21 21:36:38 följande:
    Idag gick träningen super bra. Fasen så gött det kändes. Nu har jag käkat en god sallad och lite kesella. Snart dags att sova.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!