Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fattig student skrev 2011-08-27 22:25:06 följande:
    Äter du ordenligt under dagen? Kanske ska öka mängden? Mer nyttigt fett?

Du tränar ju hårt så det är den enda förklaringen jag kan se om du inte är nära en "pms-period" eller "bebis-period." Flört
    MissKaos skrev 2011-08-27 21:53:00 följande:
    Ska och ska? Bara det blir gjort så! Möjligen börja med styrkan och kör konditionen sedan för bästa resultat. JAg tränade sådär i många år med bra resultat.

Champange i bastun borde vara en rättighet efter ett sådant pass! Med jordgubbar till och middag väntandes utanför!

Idag har vi ätit lammracks med varm tomatsallad. Grymt gott! MEn efter en center, en glass och 1/2 tablettask (den omtänksamma modern åt upp resterna av sonens lördagsgodis så inte hans tänder går sönder iom att han kunde ätit det imorgon annars..) Insåg jag: HUNGRIG! Så Banan, blåbär och kesella med kanel på Passar till sista rödvinet *vet*

(och jag vill ha meeer choklad. Väkte monstret förra helgen)
    Jo, jag vet att man ska köra styrkan först, men jag vill bara bli av med konditionspasset först. Måste bättra mig, bryta vanan!

Åh, champagne med jordgubbar i bastun låter underbart. För min del är det bara att gå ut på balkongen. Är som en j-vla bastu här nu i Augusti.

Nej, vad i helsike, nu börjar jag att bli hungrig.
    Jadå, jag äter rätt ordentligt på dagen. Ska nog mensa snart. Gravid är jag inte. Har precis haft ett mf. Oplanerad grav så jag blev mest förvånad av det. Kanske är det träningen som gör det. Jag har ju sprungit mina 10km idag med   Vin brukar ha en tendens att göra mig sugen med!  Får väl ställa mig på vågen i mitten på veckan och kolla av läget.

Grattis till det! Vi har haft över 15idag... Och regn. Nä, ca 17 tror jag och duggregn av och till.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-27 22:32:01 följande:
    Oj då, helt plötsligt kändes min kommentar väldigt olämplig. Skäms

Ja, vi kan nog slå fast att det beror på träningen. 1 mil är ju ändå en mil.
    Det var den väl inte? Du kan ju inte gissa det. Konstarar bara att vi kan vara säker på att det inte är en parasit i magen..

Ja, 3,5 mil löpning den här veckan. + 1 spinningpass och 1 skivstångs pass, 1 BodyBalance och lite transportcykling.

Kanske inte är så konstigt med lite mkt hunger?

HOPPAS, vill inte lägga på mig igen..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-27 22:41:07 följande:
    Phu, då kan jag andas ut.

Vilken träningsvecka! Skrattande

Så länge du inte äter för mycket av det goda (läs godis och onyttig dricka) så är det nog lugnt på den fronten.

Hur lång är du och vad väger du? *nyfiken i en strut*
    Du hade rätt: MEns idag. Firade det med äppelpaj och vaniljvisp samt en kort löprunda, 8km och en tur till till löplabbet.. Köpte BH och trosor
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-28 18:25:17 följande:

Det är så knepigt när man tränat tidigt på morgonen för då vill jag köra ett pass på kvällen också. Det känns ju som om det var längesedan jag tränade bara för det gått 8 timmar

Just så kände jag idag. DÅ tittade min man på mig och sa: Du är ju sjuk.. (fast ahn gör så själv ibland)
    Fattig student skrev 2011-08-28 21:34:26 följande:
    Ja, visste väl att det var något som spökade. Du kan inte skicka lite vaniljvisp hit? Det finns nämligen inte. Skrattande
    ..Den är slut, den är i min mage.

Räknade på att jag har ätit ca 4000kcal i skräp denna helgen, eller rättare sagt jag slutade räkna där. Imponerande va?

Ska faktiskt bli skönt att vila benen 2 dagar nu... (säger jag NU, imorgn ommer jag snegla på dojjorna.. Säg till mig då att jag inte FÅR!)
    Och nu, mot sängen.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-29 09:08:44 följande:
    Jaha, då bär det av till jobbet: första dagen på mitt nya ställe och jag är lite nervös . Jag jobbar till kl 19 och om jag orkar så cyklar jag direkt till gymmet efteråt. Det är dock väldigt tveksamt om det blir av eftersom jag vet att man kan vara ganska så mör i kropp och knopp när man inte arbetat på ett tag, plus att jag i mitt jobb är på benen hela dagarna (förutom lunchen då). Vi hör ikväll alla! Ha en bra dag .
    JAg tänker inte ens tanken att träna den dagen.. Är impad av att du försöker!
  • MissKaos

AnPa: Jag tränade på SATS förrut och trivdes kanonbra! Bytte till friskis pga att vi i prinicp bor granne med det numera. Och det är låångt till SATS. Iaf, efter 10 år där han jag testa det mesta! så tycker jag du ska pröva ALLT. Allt som ser kul ut, men välj de lättare klasserna och öka efterhand! Bodypump är skitbra, det ger en massiv träningsvärk om man lägge rpå lagom med vikter och bränner även kalorier! Boybalance och Yoga älskar jag Spinning GUL är bra för nybörjare och sen finns det ju aerobic och step.. Och gymmet! Det ingår en instruktion -utnytja den och få ett program.. Sen kan du ju välja ut någon/några av de klasser du gillar och bestämma att du tex tränar 2 olika klasser/vecka och 1 gång i gymmet... Så kan du byta ut en klass i taget mot en mer avancerad när du känner för det eller byta sort. Så hade nog jag försökt lägga upp det iaf -för att få regelbundenhet och variation. Du kan även be dom o hjälp med att välja. Personalen där jag har tränat har varit både kunnig och trevlig!

• MissKaos

Jag vill ut osch spriiiiiinga NUUUU! eller när jag slutar... Har "spring i benen" sablar, jag måste ju vila! STOPPA MIG NÅGON!

• MissKaos
    ETSS skrev 2011-08-29 17:26:20 följande:
    STOOOOOOOOOOOPPPP!!!!!!!!!!!! '
    Inte springa, vila var det!
    Tack Solig Jag ska ju ge mig själv chansen att springa det där 10km loppet under 1h.. Då måste benen vara ngt sånär frächa! Nu är dom ju sega.. JAg är seg i huvudet med efter att ha jbbat sedan 7:30. Nu är det "bara" 1h30min kvar..
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-08-29 17:35:16 följande:
    Då får du ta en lugn kväll då du kommit hem. Skönt då den sista 1.5 timmen är över. Du kanske ska satsa på attGlad lägga upp fötterna då du kommit hem i stället?
    Ja, det är ju tanken... MEN jag hr suttit på röven hela dagen bakom ett skrivbord så det kryper i kroppen lite. Nåja, jag ska cykla hem så får jag lite luft. Och nu har det börjat ösregna.. Ska hem och göra protein-kvällsmat Det ksa bli smoothie på lättyoghurt m prot.pulver och frukt, äggmacka och fruktsallad med kesella och kanel! Och thé. Tror jag.
    Eller omelett.. Med skinka och tomat.

Börjar nog bli lite hungrig! Min kollegor bara stirrade på mitt mellis idag:
    Ett grovt libabröd med skinka, koktägg, keso, grönsaker inrullat. Och gott salt! Jummy!
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-30 06:43:58 följande:
    Usch vad trist april1977 :( krya på dig!

Här är jag i valet och kvalet, har ont i min häl och ikväll är det Iformloppet :(
    Det sk ajag springa imorgon..  Var går det idag?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!